Privredna komora Crne Gore

Main Menu

  • Privredna komora
        • O KomoriPrivredna komora je samostalna, poslovna, stručna i interesna ogranizacija nezavisna u svom radu.
          • Istorijat
          • Predsjednici PKCG
          • Zakon o PKCG
          • Statut PKCG
          • Politika kvaliteta
        • Nagrada Privredne komore
        • Organizacija
          • Skupština
          • Upravni odbor
          • Nadzorni odbor
          • Predsjednica
          • Potpredsjednici
          • Generalni sekretar
        • Stručna služba
        • Kontakt
        • Sudovi pri Komori
          • Arbitražni sud
          • Sud časti
          • Odbor za vansudsko rješavanje potrošačkih sporova
          • Kodeks poslovne etike
        • Koordinacioni odbori
          • Koordinacioni odbor za žensko preduzetništvo
          • Koordinacioni odbor za zdravstveni turizam
          • Koordinacioni odbor za kvalitet
          • Koordinacioni odbor za tranzitni saobraćaj
          • Koordinacioni odbor za evropske fondove i projekte
          • Koordinacioni odbor za digitalnu transformaciju
          • Koordinacioni odbor farmaceutske i medicinske privrede
          • Koordinacioni odbor za energetsku efikasnost i zaštitu životne sredine
  • O Crnoj Gori
        • Profil zemlje
        • Ekonomski pokazatelji
        • Investiranje u Crnu Goru
        • Podrška investitorima
        • Zakonodavstvo
        • Poslovno okruženje
        • Poljoprivreda
        • Turizam
        • Energetika
        • Rudarstvo
        • Industrija
        • Građevinarstvo
        • Trgovina
        • Spoljnotrgovinska razmjena
        • Šumarstvo
        • E infrastruktura
        • Saobraćaj
        • Finansijske usluge
  • Udruženja
        • Bankarstvo
        • Drvna industrija
        • Energetika i rudarstvo
        • Građevina
        • ICT
        • Komunalna privreda
        • Mala i srednja preduzeća
        • Metalurgija
        • Poljoprivreda
        • Saobraćaj
        • Špedicija
        • Trgovina
        • Turizam
        • Grupacije
          • Grupacija industrijskih proizvođača pekarskih proizvoda
          • Grupacija distributera nafte i naftnih derivata
          • Grupacija priređivača igara na sreću
  • Usluge
        • ATAATA karnet je jednostavan međunarodni carinski dokument koji omogućava privremeni uvoz najvažnijim grupama roba kojima se trguje u svijetu. ATA karnetom roba cirkuliše neocarinjena za period od jedne godine u slučaju kada je na carinskom području zemlje koja je prihvatila Konvenciju o privremenom uvozu i to bez popunjavanja nacionalnih carinskih isprava, plaćanja carine ili polaganja depozita, što inače slijedi u redovnom postupku za privremeni izvoz, odnosno uvoz. U svijetu, ATA karnet je sinonim pasoša za robu.
        • TIRTIR karnet je međunarodni tranzitni dokument koji omogućava da bez dodatne procedure u carinskom području, a pod okriljem TIR konvencije, prevoznik obavi uslugu transporta u najkraćem vremenskom periodu. TIR karnet, kao jedan od glavnih stubova TIR sistema, po osnovu konvencije predstavlja vrstu osiguranja robe u transportu, pa je samim tim i najsigurniji sistem pri obavljanju istog.
        • Redovi vožnje u drumskom saobraćaju
        • Centar za edukaciju u drumskom saobraćaju
        • Uvjerenje o domaćem porijeklu robe
        • Uvjerenje o domaćem nepreferencijalnom porijeklu robe
        • Potvrda da se roba ne proizvodi u Crnoj Gori
        • Ovjera uvozno izvoznih dokumenata
  • Aktivnosti
        • Nagradna igra - Kupujmo naše!
        • Dobro iz Crne Gore
        • Konferencija o ekonomiji
        • Crnogorski parlament preduzeća
        • Saopštenja
        • Poslovni ambijent
        • Obrazovanje
        • Međunarodna saradnja
        • Najave
        • Sajmovi
        • Protokol
        • Projekti
  • NATO tenderi
  • Multimedija

logo

  • Privredna komora
        • O KomoriPrivredna komora je samostalna, poslovna, stručna i interesna ogranizacija nezavisna u svom radu.
          • Istorijat
          • Predsjednici PKCG
          • Zakon o PKCG
          • Statut PKCG
          • Politika kvaliteta
        • Nagrada Privredne komore
        • Organizacija
          • Skupština
          • Upravni odbor
          • Nadzorni odbor
          • Predsjednica
          • Potpredsjednici
          • Generalni sekretar
        • Stručna služba
        • Kontakt
        • Sudovi pri Komori
          • Arbitražni sud
          • Sud časti
          • Odbor za vansudsko rješavanje potrošačkih sporova
          • Kodeks poslovne etike
        • Koordinacioni odbori
          • Koordinacioni odbor za žensko preduzetništvo
          • Koordinacioni odbor za zdravstveni turizam
          • Koordinacioni odbor za kvalitet
          • Koordinacioni odbor za tranzitni saobraćaj
          • Koordinacioni odbor za evropske fondove i projekte
          • Koordinacioni odbor za digitalnu transformaciju
          • Koordinacioni odbor farmaceutske i medicinske privrede
          • Koordinacioni odbor za energetsku efikasnost i zaštitu životne sredine
  • O Crnoj Gori
        • Profil zemlje
        • Ekonomski pokazatelji
        • Investiranje u Crnu Goru
        • Podrška investitorima
        • Zakonodavstvo
        • Poslovno okruženje
        • Poljoprivreda
        • Turizam
        • Energetika
        • Rudarstvo
        • Industrija
        • Građevinarstvo
        • Trgovina
        • Spoljnotrgovinska razmjena
        • Šumarstvo
        • E infrastruktura
        • Saobraćaj
        • Finansijske usluge
  • Udruženja
        • Bankarstvo
        • Drvna industrija
        • Energetika i rudarstvo
        • Građevina
        • ICT
        • Komunalna privreda
        • Mala i srednja preduzeća
        • Metalurgija
        • Poljoprivreda
        • Saobraćaj
        • Špedicija
        • Trgovina
        • Turizam
        • Grupacije
          • Grupacija industrijskih proizvođača pekarskih proizvoda
          • Grupacija distributera nafte i naftnih derivata
          • Grupacija priređivača igara na sreću
  • Usluge
        • ATAATA karnet je jednostavan međunarodni carinski dokument koji omogućava privremeni uvoz najvažnijim grupama roba kojima se trguje u svijetu. ATA karnetom roba cirkuliše neocarinjena za period od jedne godine u slučaju kada je na carinskom području zemlje koja je prihvatila Konvenciju o privremenom uvozu i to bez popunjavanja nacionalnih carinskih isprava, plaćanja carine ili polaganja depozita, što inače slijedi u redovnom postupku za privremeni izvoz, odnosno uvoz. U svijetu, ATA karnet je sinonim pasoša za robu.
        • TIRTIR karnet je međunarodni tranzitni dokument koji omogućava da bez dodatne procedure u carinskom području, a pod okriljem TIR konvencije, prevoznik obavi uslugu transporta u najkraćem vremenskom periodu. TIR karnet, kao jedan od glavnih stubova TIR sistema, po osnovu konvencije predstavlja vrstu osiguranja robe u transportu, pa je samim tim i najsigurniji sistem pri obavljanju istog.
        • Redovi vožnje u drumskom saobraćaju
        • Centar za edukaciju u drumskom saobraćaju
        • Uvjerenje o domaćem porijeklu robe
        • Uvjerenje o domaćem nepreferencijalnom porijeklu robe
        • Potvrda da se roba ne proizvodi u Crnoj Gori
        • Ovjera uvozno izvoznih dokumenata
  • Aktivnosti
        • Nagradna igra - Kupujmo naše!
        • Dobro iz Crne Gore
        • Konferencija o ekonomiji
        • Crnogorski parlament preduzeća
        • Saopštenja
        • Poslovni ambijent
        • Obrazovanje
        • Međunarodna saradnja
        • Najave
        • Sajmovi
        • Protokol
        • Projekti
  • NATO tenderi
  • Multimedija
Obrazovanje
Home›Obrazovanje›Istraživanje marketing kanala

Istraživanje marketing kanala

By Novica Bulatovic
July 10, 2024
250
0
Share:

Privredna komora Crne Gore organizovala je 10. jula seminar na temu ,,Istraživanje marketing kanala – kako odabrati najefikasnije kanale za vašu strategiju?’’.

– Današnji seminar se fokusira na oblast marketinga, posebno digitalnog, gdje se svakodnevno suočavamo sa preplavljenošću informacijama i izazovima kako efikasno identifikovati ciljnu publiku i odabrati kanale koji će omogućiti maksimalni doseg i angažman – kazao je u uvodnom obraćanju predstavnik Sektora za obrazovanje i kvalitet u PKCG, Vuko Jovanović.

Kroz praktične primjere i radionicu, učesnici su imali priliku da nauče kako integrisati i optimizovati korišćenje digitalnih i tradicionalnih marketing kanala za postizanje maksimalne efikasnosti.

Predavač je bio Luka Krsmanović, direktor marketinga Intersport Crna Gora i marketing konsultant, sa preko deset godina iskustva u ovoj oblasti. Tokom svoje karijere, radio je sa preko 50 klijenata na polju marketing konsaltinga, implementacije marketing projekata i strategija, stekavši bogato iskustvo i ekspertizu u različitim aspektima marketinga.

On je tokom svog predavanja prezentovao različite vrste marketing kanala, njihov značaj, prednosti i nedostatke, te kako pravilno odabrati marketing kanale za specifičnu strategiju.

Prema njegovim riječima, marketing kanal je put ili medijum kroz koji proizvodi ili usluge putuju od proizvođača do krajnjeg potrošača. To mogu biti distributeri, prodavci, internet platforme, i drugi posrednici koji olakšavaju prodaju, distribuciju i promociju.

Krsmanović je istakao da odabir pravih marketing kanala za strategiju zahtijeva detaljnu analizu ciljne publike, definisanje ciljeva, poznavanje konkurencije, te mjerljivost i analizu rezultata. Omnichannel pristup, koji kombinuje digitalne i tradicionalne medije, često daje najbolje rezultate.

– Izbor marketing kanala vam određuje suštinu: trošak ili investicija. Pogrešan izbor marketing kanala omogućava da se vaša marketing poruka pošalje potpuno pogrešnim osobama, koji nisu vaši kupci – kazao je on.

Krsmanović je naveo da crnogorski privrednici, generalno govoreći, svojim marketing aktivnostima ne pokazuju duboko i smisleno poznavanje svih marketing kanala, te da se od tradicionalnih i digitalnih medija koriste isključivo ona koja su donosiocima odluka u privredi poznata i lično prihvatljiva.

– Smatram da se nedovoljno vrše analize marketing aktivnosti kako bi se svaka naredna unaprijedila. Tu je i kreativnost i nedostatak hrabrosti u kreiranju kreativnijih i poruka za ciljnu grupu. Svakako, postoje privrednici koji se u određenim marketing aktivnostima pozitivno izdvajaju, ali sigurno nisu većina na našem tržištu – kazao je on.

Posebno je apostrofirao da kompanije u kojima direktori dozvole kolegama iz sektora marketinga da samostalno donose odluke i raspoređuju marketing budžet, u većini slučajeva imaju uspješnije marketing kampanje i aktivnosti.

– Tvrdim da je za uspjeh u marketingu, kompanijama potrebno da marketing sektoru dozvole kreativnu slobodu i donošenje odluka. Naravno, uz poštovanje grafičkih standarda kompanije i praćenje poslovnih ciljeva koje je kompanija definisala – zaključio je Krsmanović.

Tokom seminara, privrednici koji nisu iz sektora marketinga, a svjesni su značaja ove oblasti u poslovanju, imali su mogućnost da na pravi način sagledaju kako se kreira marketing strategija, definiše budžet i koje su najčešće greške u ovim koracima.

Direktorica fondacije “Čini dobro” Marija Manja Jovović istakla je da je obuka je bila jako značajna jer je pokazala neke trendove i novitete po pitanju korišćenja alata u marketinškoj komunikaciji, što je posebno značajno za privredne subjekte, mala preduzeća, a i one koji nemaju svoje proizvode.

– Naučila sam kako mogu doći do određenih ciljnih javnosti i što bolje prezentovati usluge koje se pružaju, i nadam se da će Privredna komora nastaviti sa ovakvim aktivnostima, posebno značajnim za poslovnu zajednicu – kazala je ona.

Jovana Đukanović, direktorica kompanije Extraterrestre smatra da su ovakvi seminari izuzetno korisni, pogotovo za mlade preduzetnike.

– Tema je bila izuzetno zanimljiva, kao i pristup predavača. Zaista vjerujem da ove obuke mogu doprinijeti cijeloj zajednici i uticati na poboljšanje situacije u društvu, kako u smislu edukacije tako i u samom smislu primjene korisnih stvari koje se ovdje mogu naučiti – istakla je ona.

0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • Obrazovanje

    Novi zakon o javnim nabavkama u Crnoj Gori: Transparentnost i efikasnost na prvom mjestu

    May 29, 2024
    By Novica Bulatovic
  • ObrazovanjeProjekti

    Isporuka robe, izvozne carinske deklaracije i dozvole

    February 16, 2022
    By Novica Bulatovic
  • ObrazovanjeProjekti

    Promotivne aktivnosti i marketing

    February 17, 2022
    By Novica Bulatovic
  • Obrazovanje

    Kako do samopouzdanog medijskog nastupa

    March 7, 2022
    By Novica Bulatovic
  • Obrazovanje

    Vodič kroz vještačku inteligenciju: od osnova do primjene u poslovanju

    July 18, 2024
    By Novica Bulatovic
  • Obrazovanje

    Produktivnost 2.0: Savremene metode za povećanje učinka tima

    June 11, 2025
    By Novica Bulatovic

Menu

  • Galerija

  • Publikacije

  • Glasnik

Najave

  • 04-24
    Jun
    Obrazovanje

    Termini obuke i polaganja ispita za vozače i menadžere

  • 17
    Jun
    Saopštenja

    Stručne konsultacije iz oblasti zaštite lica i imovine, zaštite i spašavanja, zaštite od požara, zaštite na radu i bezbjednosnih analiza ponašanja

  • 18
    Jun
    Obrazovanje

    Seminar – Od brojeva do odluka: Osnaživanje SME (malih i srednjih preduzeća) kroz računovodstvene agencije

  • 31
    Jul
    Saopštenja

    Javni poziv malim hotelima (do 10 smještajnih jedinica) iz centralnog i sjevernog regiona (osim opštine Podgorica) za izradu aplikacije GuesTool

Privredna komora Crne Gore © 2022
All rights reserved

pkcg logo

Kontakt info

Privredna komora Crne Gore
ul. Novaka Miloševa 29/II
Podgorica 81000
Crna Gora

tel +382 20 23 05 45
fax +382 20 23 04 93
pkcg@pkcg.org
www.komora.me

  • Početna
          • June 13, 2025

            Potpredsjednik Radovanović na Generalnoj skupštini Eurochambresa

          • June 12, 2025

            Učenici, nastavnici i poslovna zajednica – prednosti razmjene i priče o uspjehu

          • June 12, 2025

            Addiko SMEvolution: Unapređenje finansijske pismenosti jača konkurentost MSP

          • June 12, 2025

            Potencijali upotrebe otvorenih podataka

          • June 12, 2025

            Belgija pouzdan privredni partner i inspiracija na evropskom putu

          • June 11, 2025

            Produktivnost 2.0: Savremene metode za povećanje učinka tima

          • June 10, 2025

            Predstavljena Mapa puta finansijskog sektora ka održivim finansijama

          • June 9, 2025

            Sastanak Radovanović – Asanov: Povezati poslovne zajednice Crne Gore i Kirgistana

          • June 6, 2025

            Digitalizacija drumskog transporta kroz elektronski tovarni list

          • June 6, 2025

            Siva ekonomija i dalje ključni problem u sektoru trgovine

  • O PKCG
  • Udruženja