Kreativnost kao način rješavanja poslovnih problema – kako se prave i prodaju ideje
Privredna komora Crne Gore je 12. oktobra organizovala seminar „Kreativnost kao način rješavanja poslovnih problema – kako se prave i prodaju ideje “.
– Vještina kreativnog razmišljanja od vitalnog je značaja za uspjeh na poslovnom planu i može se naučiti i razvijati kroz praksu. Ponekad i stvaranje samo jedne zaista dobre ideje može biti dovoljno da promijeni i nečiji posao, i život uopšte – naravno, na bolje – kazala je u svom uvodnom obraćanju Ksenija Đukanović, samostalna savjetnica u Sektoru za obrazovanje i kvalitet.
Predavač je bio prof. dr Nenad Vujadinović koji više od deset godina radi na Univerzitetu Donja Gorica na predmetima iz oblasti komunikacija i kreativnih industrija. Dugi niz godina se bavi i praktičnim radom u oblasti marketinških komunikacija i brendiranja, kao kreator komunikacionih strategija i kreativni direktor. Dobitnik je brojnih priznanja na prestižnim internacionalnim advertajzing festivalima za svoj rad u oblasti kreativnih industrija.
Prema njegovim riječima, odavno je poznato da je savladavanje vještine kreativnog razmišljanja od vitalnog značaja kad je riječ uspjehu na poslovnom planu.
– Prosječan menadžer tokom svog radnog vijeka provodi više od pola vremena u rješavanju poslovnih problema. Upravo zbog toga, sposobnost koja se odnosi na suočavanje s teškoćama i na rješavanje problema više od svega drugog određuje ono što će se dešavati tokom razvoja nečije poslovne karijere – kazao je Vujadinović.
On se tokom svog izlaganja osvrnuo i na jednog od najznačajnijih teoretičara kreativnosti u XX vijeku, britanskog pisca i filozofa mađarskog porijekla Artura Kestlera, koji u svojoj knjizi ,,Čin stvaranja” pokušava da stvori jednu opštu teoriju o ljudskoj kreativnosti, tako što detaljno izlaže sličnosti i razlike vezane za kreativnost u oblasti humora, nauke i umjetnosti.
– U ovom kapitalnom djelu Kestler iznosi ideju o tome „da je kreativnost biosocijacija prethodno nepovezanih matrica“ i pri tom daje i analizu koja se odnosi na razlike između humorističke, naučne i umjetničke kreativnosti; ističući da suština kreativnosti leži u „sagledavanju situacije ili ideje… u dva samosvjesna, ali po prirodi nekompatibilna okvira značenja – istakao je Vujadinović.
Prema njegovim riječima, istraživanje napravljeno od strane Centra za razvoj studija iz oblasti kreativnosti smještenog u američkom gradu Bafalu, još prije tridesetak godina nedvosmisleno je ukazalo na to da najveći broj ljudi bez ikakvih problema može da izoštri svoje sposobnosti i da u velikoj mjeri razvije sopstveni kreativni potencijal.
On je tokom seminara, kroz interaktivnu radionicu, ukazao i na neke praktične metode i tehnike koje se mogu upotrebiti kako bi se ostvarili zadati ciljevi i poboljšalo poslovanje.
Okrugli sto „Iseljavanje mladih iz Crne Gore“, sledeći je događaj koji Sektor za obrazovanje i kvalitet, organizuje 19. oktobra sa početkom u 10 časova.