Sistem menadžementa kvalitetom i Aneks SL

Privredna komora Crne Gore je 7. maja organizovala seminar ,,Sistem menadžementa kvalitetom i Aneks SL’’.
Cilj je bio da se na primjerima orijentisan način ukaže na najznačajnije karakteristike standarda ISO 9001, njegovu suštinu, mogućnosti konkretizacije i integracije kroz pojašnjenja osnova Aneksa SL.
– U vrijeme kada tržište postavlja stroge zahtjeve, a konkurencija postaje sve intenzivnija, organizacije koje uspijevaju da održe stabilan, transparentan i efikasan sistem menadžmenta kvaliteta imaju realnu prednost. Upravo zato su standardi kao što je ISO 9001 i uopšteno principi kvaliteta postali temelj održivog razvoja, povjerenja klijenata i dugoročne poslovne uspješnosti – istakao je u uvodnom obraćanju dr Mladen Perazić, direktor Sektora za obrazovanje i kvalitet u PKCG.
On je takođe kazao da je ova edukacija je namijenjena visokim rukovodiocima, vlasnicima firmi, menadžerim i zaposlenima koji teže unapređenju organizacionih performansi i kvaliteta, povećanju profita i konkurentnosti, razvoju inovacija i kreativnosti, efikasnoj integraciji različitih ISO standarda.
Predavač je bio prof dr Aleksandar Vujović, redovni profesor Mašinskog fakulteta UCG Podgorica, gdje pored nastave, trenutno obavlja i funkciju Prodekana za nastavu na Mašinskom fakultetu.
Za doktorsku disertaciju na temu “Poboljšavanje performansi poslovnog sistema na bazi sistema menadžmenta primjenom vještačke inteligencije” dobio je međunarodnu nagradu TRIMO.
Međunarodnu saradnju i usavršavanje, ostvarivao je kroz obuke u francuskom AFNOR-u i Njemačkom TŰV-u, kao i kroz boravke na francuskom Univerzitetu Evri u Parizu, i mašinskim fakultetima u Sloveniji, Češkoj te u APS-Evropskom centru za mehanotroniku u Aachenu-Njemačka.
Vujović je učesnicima seminara predstavio kako dosljedna primjena standarda ISO 9001 unapređuje interne procese, te značajno povećava konkurentnost na tržištu.
– ISO 9001 nije samo formalnost – to je skup najboljih poslovnih praksi prikupljenih iz cijelog svijeta. Njegova prava vrijednost je u implementaciji, ne u papiru – naglasio je Vujović.
Poseban akcenat stavio je na važnost povezivanja standarda kvaliteta sa strateškim ciljevima organizacije i očekivanjima korisnika. Vujović je podijelio brojne primjere iz prakse koji pokazuju da organizacije koje kontinuirano ulažu u sistem kvaliteta ostvaruju bolje rezultate, veću lojalnost klijenata i viši nivo operativne efikasnosti.
– U eri sve veće globalne konkurencije, standardi su postali jezik povjerenja među partnerima i korisnicima. Ako ih ne govorimo, bićemo neshvaćeni na tržištu – poručio je on.
Vujović je istakao da kvalitativni standardi više nisu ekskluzivna privilegija velikih sistema, već neophodni i za mala i srednja preduzeća koja žele održiv rast.
On je takođe kazao da crnogorski privrednici sve više prepoznaju važnost međunarodnih normi:
– Crna Gora, iako mala po obimu, pokazuje da je velika po namjeri da usvoji i primijeni ono što funkcioniše u svijetu. To nas približava Evropi, ali još važnije, čini naša preduzeća uspješnijim – rekao je Vujović.
Prema njegovim riječima, na osnovu dostupnih podataka, najviše sertifikovanih organizacija u Crnoj Gori dolazi iz sektora inženjeringa, građevinarstva, hotelijerstva i prehrambene industrije. No, interesovanje raste i u drugim sektorima, što govori o sve širem razumijevanju koristi koje standardi donose.
Kroz dinamična izlaganja, interaktivne vježbe i diskusije, učesnici su imali priliku da sagledaju ključne prednosti savremenih organizacionih modela, lean principa i uloge liderstva u održavanju sistema kvaliteta, a seminar je završen uz poruku da su znanje, sistematičnost i međunarodno priznata praksa temelj svakog uspješnog poslovanja.