Poslovni protokol
Privredna komora Crne Gore je u saradnji sa Sekretarijatom za podršku biznis zajednici Glavnog grada Podgorice, 6. aprila organizovala seminar na temu: „Poslovni protokol“.
Predavačica na ovu temu bila je Slađana Pejović, magistar poslovne psihologije. Protokolarnim poslovima bavi se već dvije decenije, a trenutno se nalazi na poziciji koordinatorke za Opšte i protokolarne poslove u Službi Skupštine Glavnog grada. Objedinjena iskustva, stečena tokom bogate poslovne karijere, odlučila je da učini dostupnim kroz knjigu „Neverbalna komunikacija u poslovima protokola“, koja je u fazi pripreme za štampu
Ksenija Đukanović, samostalna savjetnica u Sektoru za obrazovanje i kvalitet, u svom uvodnom izlaganju kazala je da je poslovni protokol skup društvenih i formalnih normi koje je kompanija usvojila sa zadatkom da se uspostave smjernice ponašanja i ograničenja koja upravljaju djelovanjem svih članova kompanije.
Sead Đokaj, Biznis zajednica Glavnog grada izrazio je zahvalnost Privrednoj komori na dosadašnjoj saradnji i pohvalio njen rad na organizovanju ovakvih i sličnih seminara, kazavši da je Glavni grad uvijek tu podrži edukativne aktivnosti.
Slađana Pejović je istakla da poslovni protokol utvrđuje pravila suživota između različitih nivoa rada kompanije i komunikacijskih kriterijuma koji moraju prevladati izvan nje. Poslovni protokoli zadovoljavaju pravila i korake koji se moraju slijediti za planiranje, razvoj i kontrolu akcija koje privredni subjekat sprovodi.
Prema njenim riječima, protokol i bonton su fundamentalne vještine iz oblasti primijenjene etike, koje se često miješaju, jer se bave sličnim pojavama, a bez kojih je napredak u društvu neizvjestan. U svakodnevnom životu postaju set za ostvarivanje uspješne komunikacije u međuljudskim odnosima, koja je vodeći faktor u novom poslovnom vijeku, zahtijevajući od pojedinca obrazovanje, maštovitost i delikatnost. Nastala su kao pravila koja bi odvojila klase u civilizaciji ljudi, gdje su samo elite bile u obavezi da ih koriste.
Pejović je apostrofirala da su poslovi protokola veoma zahtijevan komunikacijski zadatak, te zato obuka iz domena svjesnosti sopstvenog neverbalnog aspekta komunikacije predstavlja minimalni standard za nosioce protokolarne funkcije.
Tokom seminara, Pejović je učesnicima predstavila primjenu pravila poslovnog protokola i bontona, te vještine organizovanja formalnih događaja u cilju boljeg samopouzdanja u javnim odnosima.
Predavanju je prisustvovalo više od 40 učesnika, a naredni seminar u organizaciji Privredne komore biće 13. aprila na temu: „Komunikacione vještine”.