Održan drugi trening za mala i srednja preduzeća u okviru projekta “Consumer Law Ready”

U Privrednoj komori Crne Gore je 29. maja održan je drugi trening za mala i srednja preduzeća u okviru programa “Consumer Law Ready”, specijalizovane inicijative usmjerene na jačanje znanja i kompetencija malih i srednjih preduzeća u oblasti potrošačkog prava Evropske unije.
Trening je vodio Velibor Bošković, iskusni predavač i nacionalni vodeći trener u okviru ovog projekta koji je predstavio osnovne ciljeva programa uz kratak pregled dosadašnjih aktivnosti.
Učesnici su imali priliku da se bliže upoznaju sa strukturom samog programa, načinom rada, kao i dostupnim edukativnim i promotivnim materijalima koji su namijenjeni trenerima i malim i srednjim preduzećima.
U fokusu su bile teme koje se odnose na zahtjeve u vezi sa predugovornim informisanjem i pravu potrošača na odustanak od ugovora. Kroz pitanja i odgovore razmatrane su konkretne situacije iz prakse koje se tiču pravilnog informisanja potrošača prije zaključenja ugovora, kao i zakonskih rokova i procedura kada je u pitanju jednostrani raskid ugovora.
Akcenat je stavljen i na potrošačka prava i garancije, s obzirom na svakodnevnu primjenu ovih odredbi u sektoru trgovine. Takođe je bilo riječi i o nepoštenim poslovnim praksama i nepoštenim ugovornim uslovima, gdje su treneri imali priliku da analiziraju najčešće greške privrednih subjekata u komunikaciji sa potrošačima, ali i da se upoznaju sa načinima njihove prevencije.
Trening je zaključen temom alternativnog rješavanja sporova (ADR) i online rješavanja sporova (ODR), kao važnim instrumentima zaštite potrošača u situacijama kada dođe do neslaganja između potrošača i trgovca. Učesnici su upoznati sa evropskim mehanizmima za mirno rješavanje potrošačkih sporova i mogućnostima njihove primjene i u crnogorskom kontekstu.
Na samom kraju, trenerima su predstavljeni svi dostupni materijali programa, uključujući priručnike, video sadržaje, kvizove i e-testove koji se mogu koristiti kako za internu obuku, tako i za sertifikaciju zaposlenih i budućih trenera. Svi ovi alati dostupni su na zvaničnom sajtu projekta consumerlawready.eu, koji je sada u potpunosti lokalizovan i na crnogorskom je jeziku, čime se dodatno olakšava pristup znanju i resursima.
Projekat “Consumer Law Ready” predstavlja značajnu inicijativu koju finansira Evropska unija, a kojom upravlja EUROCHAMBRES (Asocijacija evropskih privrednih komora), u saradnji sa BEUC-om (Evropska potrošačka organizacija) i SMEunited (glas malih i srednjih preduzeća u Evropi). Njegova suština je da kroz edukativni program pomogne malim i srednjim preduzećima širom Evrope da bolje razumiju i primjenjuju potrošačko pravo, te time poboljšaju svoj odnos sa potrošačima i izbjegnu potencijalne pravne i reputacione rizike.
Učešće Crne Gore u ovom programu, iako nije članica EU, predstavlja važan iskorak u usklađivanju domaćih poslovnih praksi sa evropskim standardima, te dodatno doprinosi jačanju konkurentnosti domaćih MSP na regionalnom i evropskom tržištu. Trening za mala i srednja preduzeća je još jedan korak ka izgradnji održive mreže stručnjaka koji će prenositi znanja i podržavati preduzeća u ispunjavanju sve složenijih zahtjeva potrošačkog zakonodavstva.
U radu skupa učestvovale su Marga Koković, samosatalna savjetnica u Sektoru za obrazovanje i kvalitet Privredne komore Crne Gore te dr Andreja Mihailović, saradnica u nastavi na Pravnom fakultetu u Podgorici.