Privredna komora Crne Gore

Main Menu

  • Privredna komora
        • O KomoriPrivredna komora je samostalna, poslovna, stručna i interesna ogranizacija nezavisna u svom radu.
          • Istorijat
          • Predsjednici PKCG
          • Zakon o PKCG
          • Statut PKCG
          • Politika kvaliteta
        • Nagrada Privredne komore
        • Organizacija
          • Skupština
          • Upravni odbor
          • Nadzorni odbor
          • Predsjednica
          • Potpredsjednici
          • Generalni sekretar
        • Stručna služba
        • Kontakt
        • Sudovi pri Komori
          • Arbitražni sud
          • Sud časti
          • Odbor za vansudsko rješavanje potrošačkih sporova
          • Kodeks poslovne etike
        • Koordinacioni odbori
          • Koordinacioni odbor za žensko preduzetništvo
          • Koordinacioni odbor za zdravstveni turizam
          • Koordinacioni odbor za kvalitet
          • Koordinacioni odbor za tranzitni saobraćaj
          • Koordinacioni odbor za evropske fondove i projekte
          • Koordinacioni odbor za digitalnu transformaciju
          • Koordinacioni odbor farmaceutske i medicinske privrede
          • Koordinacioni odbor za energetsku efikasnost i zaštitu životne sredine
  • O Crnoj Gori
        • Profil zemlje
        • Ekonomski pokazatelji
        • Investiranje u Crnu Goru
        • Podrška investitorima
        • Zakonodavstvo
        • Poslovno okruženje
        • Poljoprivreda
        • Turizam
        • Energetika
        • Rudarstvo
        • Industrija
        • Građevinarstvo
        • Trgovina
        • Spoljnotrgovinska razmjena
        • Šumarstvo
        • E infrastruktura
        • Saobraćaj
        • Finansijske usluge
  • Udruženja
        • Bankarstvo
        • Drvna industrija
        • Energetika i rudarstvo
        • Građevina
        • ICT
        • Komunalna privreda
        • Mala i srednja preduzeća
        • Metalurgija
        • Poljoprivreda
        • Saobraćaj
        • Špedicija
        • Trgovina
        • Turizam
        • Grupacije
          • Grupacija industrijskih proizvođača pekarskih proizvoda
          • Grupacija distributera nafte i naftnih derivata
          • Grupacija priređivača igara na sreću
  • Usluge
        • ATAATA karnet je jednostavan međunarodni carinski dokument koji omogućava privremeni uvoz najvažnijim grupama roba kojima se trguje u svijetu. ATA karnetom roba cirkuliše neocarinjena za period od jedne godine u slučaju kada je na carinskom području zemlje koja je prihvatila Konvenciju o privremenom uvozu i to bez popunjavanja nacionalnih carinskih isprava, plaćanja carine ili polaganja depozita, što inače slijedi u redovnom postupku za privremeni izvoz, odnosno uvoz. U svijetu, ATA karnet je sinonim pasoša za robu.
        • TIRTIR karnet je međunarodni tranzitni dokument koji omogućava da bez dodatne procedure u carinskom području, a pod okriljem TIR konvencije, prevoznik obavi uslugu transporta u najkraćem vremenskom periodu. TIR karnet, kao jedan od glavnih stubova TIR sistema, po osnovu konvencije predstavlja vrstu osiguranja robe u transportu, pa je samim tim i najsigurniji sistem pri obavljanju istog.
        • Redovi vožnje u drumskom saobraćaju
        • Centar za edukaciju u drumskom saobraćaju
        • Uvjerenje o domaćem porijeklu robe
        • Uvjerenje o domaćem nepreferencijalnom porijeklu robe
        • Potvrda da se roba ne proizvodi u Crnoj Gori
        • Ovjera uvozno izvoznih dokumenata
  • Aktivnosti
        • Nagradna igra - Kupujmo naše!
        • Dobro iz Crne Gore
        • Konferencija o ekonomiji
        • Crnogorski parlament preduzeća
        • Saopštenja
        • Poslovni ambijent
        • Obrazovanje
        • Međunarodna saradnja
        • Najave
        • Sajmovi
        • Protokol
        • Projekti
  • NATO tenderi
  • Multimedija

logo

  • Privredna komora
        • O KomoriPrivredna komora je samostalna, poslovna, stručna i interesna ogranizacija nezavisna u svom radu.
          • Istorijat
          • Predsjednici PKCG
          • Zakon o PKCG
          • Statut PKCG
          • Politika kvaliteta
        • Nagrada Privredne komore
        • Organizacija
          • Skupština
          • Upravni odbor
          • Nadzorni odbor
          • Predsjednica
          • Potpredsjednici
          • Generalni sekretar
        • Stručna služba
        • Kontakt
        • Sudovi pri Komori
          • Arbitražni sud
          • Sud časti
          • Odbor za vansudsko rješavanje potrošačkih sporova
          • Kodeks poslovne etike
        • Koordinacioni odbori
          • Koordinacioni odbor za žensko preduzetništvo
          • Koordinacioni odbor za zdravstveni turizam
          • Koordinacioni odbor za kvalitet
          • Koordinacioni odbor za tranzitni saobraćaj
          • Koordinacioni odbor za evropske fondove i projekte
          • Koordinacioni odbor za digitalnu transformaciju
          • Koordinacioni odbor farmaceutske i medicinske privrede
          • Koordinacioni odbor za energetsku efikasnost i zaštitu životne sredine
  • O Crnoj Gori
        • Profil zemlje
        • Ekonomski pokazatelji
        • Investiranje u Crnu Goru
        • Podrška investitorima
        • Zakonodavstvo
        • Poslovno okruženje
        • Poljoprivreda
        • Turizam
        • Energetika
        • Rudarstvo
        • Industrija
        • Građevinarstvo
        • Trgovina
        • Spoljnotrgovinska razmjena
        • Šumarstvo
        • E infrastruktura
        • Saobraćaj
        • Finansijske usluge
  • Udruženja
        • Bankarstvo
        • Drvna industrija
        • Energetika i rudarstvo
        • Građevina
        • ICT
        • Komunalna privreda
        • Mala i srednja preduzeća
        • Metalurgija
        • Poljoprivreda
        • Saobraćaj
        • Špedicija
        • Trgovina
        • Turizam
        • Grupacije
          • Grupacija industrijskih proizvođača pekarskih proizvoda
          • Grupacija distributera nafte i naftnih derivata
          • Grupacija priređivača igara na sreću
  • Usluge
        • ATAATA karnet je jednostavan međunarodni carinski dokument koji omogućava privremeni uvoz najvažnijim grupama roba kojima se trguje u svijetu. ATA karnetom roba cirkuliše neocarinjena za period od jedne godine u slučaju kada je na carinskom području zemlje koja je prihvatila Konvenciju o privremenom uvozu i to bez popunjavanja nacionalnih carinskih isprava, plaćanja carine ili polaganja depozita, što inače slijedi u redovnom postupku za privremeni izvoz, odnosno uvoz. U svijetu, ATA karnet je sinonim pasoša za robu.
        • TIRTIR karnet je međunarodni tranzitni dokument koji omogućava da bez dodatne procedure u carinskom području, a pod okriljem TIR konvencije, prevoznik obavi uslugu transporta u najkraćem vremenskom periodu. TIR karnet, kao jedan od glavnih stubova TIR sistema, po osnovu konvencije predstavlja vrstu osiguranja robe u transportu, pa je samim tim i najsigurniji sistem pri obavljanju istog.
        • Redovi vožnje u drumskom saobraćaju
        • Centar za edukaciju u drumskom saobraćaju
        • Uvjerenje o domaćem porijeklu robe
        • Uvjerenje o domaćem nepreferencijalnom porijeklu robe
        • Potvrda da se roba ne proizvodi u Crnoj Gori
        • Ovjera uvozno izvoznih dokumenata
  • Aktivnosti
        • Nagradna igra - Kupujmo naše!
        • Dobro iz Crne Gore
        • Konferencija o ekonomiji
        • Crnogorski parlament preduzeća
        • Saopštenja
        • Poslovni ambijent
        • Obrazovanje
        • Međunarodna saradnja
        • Najave
        • Sajmovi
        • Protokol
        • Projekti
  • NATO tenderi
  • Multimedija
Saopštenja
Home›Saopštenja›Kako iskoristiti najbolje prakse u upravljanju start-up kompanijama

Kako iskoristiti najbolje prakse u upravljanju start-up kompanijama

By Novica Bulatovic
January 30, 2025
142
0
Share:

Start-up kompanije predstavljaju snažan pokretač ekonomskog razvoja, ali njihov uspjeh zavisi od pažljivog upravljanja, inovacija i strateškog planiranja, sa fokusom na primjenu najboljih poslovnih praksi, standardizaciju i izgradnju povjerenja među svim akterima ekosistema.

Ovo je poručeno sa okruglog stola ,,Kako iskoristiti najbolje prakse u upravljanju start-up kompanijama”, koji je 30. januara organizovala Privredna komora Crne Gore u saradnji sa Institutom za standardizaciju Crne Gore.

U uvodnom izlaganju, Dragan Kujović, potpredsjednik Privredne komore kazao je da su inovacije i preduzetništvo pokretačka snaga savremenog ekonomskog razvoja, istakavši važnost pružanja podrške mladim kompanijama.

– Start-upovi nisu samo prilika za ekonomski rast, već i izazov koji zahtijeva pametno upravljanje i planiranje. Naša misija je da kroz ovakve inicijative omogućimo bolje razumijevanje ključnih faktora uspjeha u ovom dinamičnom sektoru – poručio je on.

Naglasio da su vještine i upravljanje start-up kompanijama ključni za ekonomski razvoj zemlje, te da je neophodno pružiti podršku preduzetnicima u njihovim nastojanjima da izgrade održive poslovne modele.

Zoran Glomazić, direktor Instituta za standardizaciju Crne Gore, istakao je da su standardi ključni alat za jačanje konkurentnosti start-up kompanija i njihovu međunarodnu prepoznatljivost.

– Start-upovi su motor promjena u modernoj ekonomiji, ali njihova dinamična priroda zahtijeva precizno planiranje i odgovarajuće strategije upravljanja. Standardizacija može igrati ključnu ulogu u smanjenju barijera i olakšavanju rasta ovih kompanija – rekao je on.

Istakao je da je Institut za standardizaciju Crne Gore u protekle dvije godine organizovao više od 30 aktivnosti, uključujući stručne seminare, edukativne radionice i studijske posjete, sa ciljem podizanja svijesti o značaju standarda i njihovoj primjeni u privredi.

– Naš cilj je da doprinesemo razumijevanju važnosti standarda, kako među privrednim subjektima, tako i među donosiocima odluka, jer standardi omogućavaju nesmetan protok robe, usluga i ljudskih resursa. i njihovog uticaja na poboljšanje konkurentnosti malih preduzeća – zaključio je Glomazić .

Janez Furlan, viši ekspert za oblast standardizacije iz Slovenije, govorio je o primjeni dobrih praksi u upravljanju start-up kompanijama.

Istakao je da start-up nije samo mala verzija postojeće kompanije, već potpuno drugačiji poslovni entitet, karakterisan visokom neizvjesnošću i potrebom za inovacijama.

Naglasio je da 95% start-upova ne uspije da pređe fazu koju je nazvao “Trough of Sorrow” (Dolina tuge), te da su ključni faktori za uspjeh validacija proizvoda na tržištu, izgradnja povjerenja i jasno definisane strategije skaliranja.

– Start-up mora temeljno istražiti potrebe i očekivanja kupaca – bez toga nema dugoročnog uspjeha – rekao je Furlan, naglašavajući da je kvalitet osnovni preduslov za privlačenje investicija i održiv rast.

Takođe je istakao da menadžerski alati i sistematski pristup ne garantuju uspjeh, ali da značajno smanjuju rizike i povećavaju efikasnost poslovanja.

U okviru događaja održana je i panel diskusija tokom koje su učesnici imali priliku da razmijene iskustva, dobiju praktične savjete i steknu dodatna znanja o uspješnom vođenju start-up kompanija.

Mr Valentina Radulović istakla je važnost inovacijskog ekosistema u Crnoj Gori, naglašavajući da su u prethodnom periodu postignuti značajni koraci.

– Ono što je najvažnije je da smo ovdje, sa svim ključnim institucijama i organizacijama, udruženi u sinergiji kako bismo podržali naše inovatore. Naša misija je da stvaramo prostor za inovativno razmišljanje i promjene koje će unaprijediti naš ekosistem -kazala je ona.

Marina Šaković, Ministarstvo ekonomskog razvoja Crne Gore kazala je da ovo ministarstvo predano radi na podsticanju i unapređenju preduzetništva mladih kroz različite oblike podrške, kako finansijske, tako i nefinansijske, kako bi se mladim preduzetnicima omogućili što bolji uslovi za razvoj.

– Razvoj nije samo pitanje zakona i strategija, već stalnog osluškivanja potreba privrede i stvaranja rješenja koja će biti od koristi za sve ljude – naglasila je ona, istakavši značaj start-up ekosistema kao ključne karike.

Saša Ivanović , Fond za inovacije Crne Gore istakao je značajnu ulogu Fonda u pružanju podrške start-up zajednici, kroz različite programe pomoći od ideje do komercijalizacije proizvoda, naglasivši da je do sada obezbijeđeno oko šest miliona eura investicija za realizaciju 155 projekata.

– Naš cilj nije samo pružanje finansijske podrške, već i usluga mentorstva, jer je to najosjetljiviji dio biznisa, a podržavamo firme koje teže inovativnim idejama i imaju potencijal za rast i razvoj -naveo je on, ukazujući na rast interesovanja i sve veću dostupnost Fonda široj zajednici.

Željko Lučić, IPC Tehnopolis istakao je da ova institucija pruža infrastrukturnu, konsultantsku i mentorsku podršku inovatorima, startapima i MMSP-ovima, uz izgradnju znanja i vještina i umrežavanja na svim nivoima.

– Nudimo predakceleraciju na regionalnom nivou i kontinuirane programe inkubacije i predinkubacije, a do sada je uspješno podržano preko 100 startapa i preduzetnika. Najpopularniji klaster trenutno je usmjeren na vještačku inteligenciju, dok aktivno radimo na jačanju konkurentnosti crnogorskih kompanija sa potencijalom rasta – poručio je on.

Pavle Čvorović, iz start up kompanije STARKO doo istakao je da su dobili finansijsku injekciju u obliku granta od Fonda za inovacije, što im je omogućilo inicijalni razvoj te da učestvuju u programu Boost Me Up, koji dodatno podržava njihov rast.

– Iako smo mali tim, izuzetno smo kompetitivni i talentovani – naglasio je Čvorović, dodajući da je ključno da članovi tima posjeduju ekspertizu iz više oblasti kako bi startap mogao uspješno da funkcioniše.

Privredna komora Crne Gore i Institut za standardizaciju Crne Gore nastaviće sa organizovanjem stručnih skupova i edukacija u cilju podrške preduzetnicima i razvoju start-up ekosistema u zemlji.

0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • Saopštenja

    U posjeti laureatu Nagrade PKCG: Daido Metal – kvalitet i inovativnost za primjer

    April 22, 2025
    By Novica Bulatovic
  • Saopštenja

    Poslovni rezultati preduzeća za prošlu godinu značajno bolji u odnosu na 2020, ali i dalje na 95,4 odsto prihoda iz ...

    June 6, 2022
    By admin
  • Saopštenja

    Prostorni plan opredjeljuje razvoj crnogorske privrede u naredne dvije decenije

    April 26, 2024
    By Novica Bulatovic
  • Saopštenja

    U posjeti laureatima Nagrade PKCG: Izvjesnost i predvidljivost bitni za poslovanje

    November 4, 2024
    By Novica Bulatovic
  • Saopštenja

    Uručena priznanja TWBM 2024. najuspješnijim poslovnim ženama

    November 24, 2024
    By Novica Bulatovic
  • Saopštenja

    Lista o raspodjeli kvota

    December 20, 2022
    By Novica Bulatovic

Menu

  • Galerija

  • Publikacije

  • Glasnik

Najave

  • 30
    Maj
    Međunarodna saradnja

    Poslovni forum Crna Gora – Slovačka

  • 31
    Maj
    Saopštenja

    Javni poziv mikro i malim preduzećima za izradu mini web sajta

  • 30
    Jun
    Saopštenja

    EAPA 2025 – Takmičenje za najbolju ideju u oblasti promocije preduzetništva

  • 01
    Jul
    Saopštenja

    Promovisanje 100 najboljih cirkularnih praksi

Privredna komora Crne Gore © 2022
All rights reserved

pkcg logo

Kontakt info

Privredna komora Crne Gore
ul. Novaka Miloševa 29/II
Podgorica 81000
Crna Gora

tel +382 20 23 05 45
fax +382 20 23 04 93
pkcg@pkcg.org
www.komora.me

  • Početna
          • May 20, 2025

            Tradicionalno veliki broj nagrada za crnogorske proizvođače

          • May 19, 2025

            Predsjednica Privredne komore dr Nina Drakić na sastanku sa komesarkom Martom Kos

          • May 19, 2025

            Dodijeljene diplome polaznicima programa prekvalifikacije za mehaničare motornih vozila, instalere grijanja i hlađenja i zavarivače

          • May 19, 2025

            Crnogorski kvalitet prepoznat u regionu – 199 nagrada na sajmu u Novom Sadu

          • May 17, 2025

            Srednjoškolci iz Crne Gore u stručnoj posjeti Poljoprivredno veterinarskoj školi u Svilajncu

          • May 16, 2025

            Održana obuka u okviru EU projekta „Consumer Law Ready“ – Spremni za potrošačka prava

          • May 16, 2025

            Sjednica OU energetike i rudarstva: Razvojni projekti u fokusu

          • May 16, 2025

            Digitalna rješenja za konkurentniji turizam

          • May 14, 2025

            Kako izbjeći greške koje skupo koštaju: Usklađenost s pravom konkurencije u praksi

          • May 13, 2025

            Održan drugi LiRRIE sastanak u okviru AZA4ICE projekta

  • O PKCG
  • Udruženja