Privredna komora Crne Gore

Main Menu

  • Privredna komora
        • O KomoriPrivredna komora je samostalna, poslovna, stručna i interesna ogranizacija nezavisna u svom radu.
          • Istorijat
          • Predsjednici PKCG
          • Zakon o PKCG
          • Statut PKCG
          • Politika kvaliteta
        • Nagrada Privredne komore
        • Organizacija
          • Skupština
          • Upravni odbor
          • Nadzorni odbor
          • Predsjednica
          • Potpredsjednici
          • Generalni sekretar
        • Stručna služba
        • Kontakt
        • Sudovi pri Komori
          • Arbitražni sud
          • Sud časti
          • Odbor za vansudsko rješavanje potrošačkih sporova
          • Kodeks poslovne etike
        • Koordinacioni odbori
          • Koordinacioni odbor za žensko preduzetništvo
          • Koordinacioni odbor za zdravstveni turizam
          • Koordinacioni odbor za kvalitet
          • Koordinacioni odbor za tranzitni saobraćaj
          • Koordinacioni odbor za evropske fondove i projekte
          • Koordinacioni odbor za digitalnu transformaciju
          • Koordinacioni odbor farmaceutske i medicinske privrede
          • Koordinacioni odbor za energetsku efikasnost i zaštitu životne sredine
  • O Crnoj Gori
        • Profil zemlje
        • Ekonomski pokazatelji
        • Investiranje u Crnu Goru
        • Podrška investitorima
        • Zakonodavstvo
        • Poslovno okruženje
        • Poljoprivreda
        • Turizam
        • Energetika
        • Rudarstvo
        • Industrija
        • Građevinarstvo
        • Trgovina
        • Spoljnotrgovinska razmjena
        • Šumarstvo
        • E infrastruktura
        • Saobraćaj
        • Finansijske usluge
  • Udruženja
        • Bankarstvo
        • Drvna industrija
        • Energetika i rudarstvo
        • Građevina
        • ICT
        • Komunalna privreda
        • Mala i srednja preduzeća
        • Metalurgija
        • Poljoprivreda
        • Saobraćaj
        • Špedicija
        • Trgovina
        • Turizam
        • Grupacije
          • Grupacija industrijskih proizvođača pekarskih proizvoda
          • Grupacija distributera nafte i naftnih derivata
          • Grupacija priređivača igara na sreću
  • Usluge
        • ATAATA karnet je jednostavan međunarodni carinski dokument koji omogućava privremeni uvoz najvažnijim grupama roba kojima se trguje u svijetu. ATA karnetom roba cirkuliše neocarinjena za period od jedne godine u slučaju kada je na carinskom području zemlje koja je prihvatila Konvenciju o privremenom uvozu i to bez popunjavanja nacionalnih carinskih isprava, plaćanja carine ili polaganja depozita, što inače slijedi u redovnom postupku za privremeni izvoz, odnosno uvoz. U svijetu, ATA karnet je sinonim pasoša za robu.
        • TIRTIR karnet je međunarodni tranzitni dokument koji omogućava da bez dodatne procedure u carinskom području, a pod okriljem TIR konvencije, prevoznik obavi uslugu transporta u najkraćem vremenskom periodu. TIR karnet, kao jedan od glavnih stubova TIR sistema, po osnovu konvencije predstavlja vrstu osiguranja robe u transportu, pa je samim tim i najsigurniji sistem pri obavljanju istog.
        • Redovi vožnje u drumskom saobraćaju
        • Centar za edukaciju u drumskom saobraćaju
        • Uvjerenje o domaćem porijeklu robe
        • Uvjerenje o domaćem nepreferencijalnom porijeklu robe
        • Potvrda da se roba ne proizvodi u Crnoj Gori
        • Ovjera uvozno izvoznih dokumenata
  • Aktivnosti
        • Nagradna igra - Kupujmo naše!
        • Dobro iz Crne Gore
        • Konferencija o ekonomiji
        • Crnogorski parlament preduzeća
        • Saopštenja
        • Poslovni ambijent
        • Obrazovanje
        • Međunarodna saradnja
        • Najave
        • Sajmovi
        • Protokol
        • Projekti
  • NATO tenderi
  • Multimedija

logo

  • Privredna komora
        • O KomoriPrivredna komora je samostalna, poslovna, stručna i interesna ogranizacija nezavisna u svom radu.
          • Istorijat
          • Predsjednici PKCG
          • Zakon o PKCG
          • Statut PKCG
          • Politika kvaliteta
        • Nagrada Privredne komore
        • Organizacija
          • Skupština
          • Upravni odbor
          • Nadzorni odbor
          • Predsjednica
          • Potpredsjednici
          • Generalni sekretar
        • Stručna služba
        • Kontakt
        • Sudovi pri Komori
          • Arbitražni sud
          • Sud časti
          • Odbor za vansudsko rješavanje potrošačkih sporova
          • Kodeks poslovne etike
        • Koordinacioni odbori
          • Koordinacioni odbor za žensko preduzetništvo
          • Koordinacioni odbor za zdravstveni turizam
          • Koordinacioni odbor za kvalitet
          • Koordinacioni odbor za tranzitni saobraćaj
          • Koordinacioni odbor za evropske fondove i projekte
          • Koordinacioni odbor za digitalnu transformaciju
          • Koordinacioni odbor farmaceutske i medicinske privrede
          • Koordinacioni odbor za energetsku efikasnost i zaštitu životne sredine
  • O Crnoj Gori
        • Profil zemlje
        • Ekonomski pokazatelji
        • Investiranje u Crnu Goru
        • Podrška investitorima
        • Zakonodavstvo
        • Poslovno okruženje
        • Poljoprivreda
        • Turizam
        • Energetika
        • Rudarstvo
        • Industrija
        • Građevinarstvo
        • Trgovina
        • Spoljnotrgovinska razmjena
        • Šumarstvo
        • E infrastruktura
        • Saobraćaj
        • Finansijske usluge
  • Udruženja
        • Bankarstvo
        • Drvna industrija
        • Energetika i rudarstvo
        • Građevina
        • ICT
        • Komunalna privreda
        • Mala i srednja preduzeća
        • Metalurgija
        • Poljoprivreda
        • Saobraćaj
        • Špedicija
        • Trgovina
        • Turizam
        • Grupacije
          • Grupacija industrijskih proizvođača pekarskih proizvoda
          • Grupacija distributera nafte i naftnih derivata
          • Grupacija priređivača igara na sreću
  • Usluge
        • ATAATA karnet je jednostavan međunarodni carinski dokument koji omogućava privremeni uvoz najvažnijim grupama roba kojima se trguje u svijetu. ATA karnetom roba cirkuliše neocarinjena za period od jedne godine u slučaju kada je na carinskom području zemlje koja je prihvatila Konvenciju o privremenom uvozu i to bez popunjavanja nacionalnih carinskih isprava, plaćanja carine ili polaganja depozita, što inače slijedi u redovnom postupku za privremeni izvoz, odnosno uvoz. U svijetu, ATA karnet je sinonim pasoša za robu.
        • TIRTIR karnet je međunarodni tranzitni dokument koji omogućava da bez dodatne procedure u carinskom području, a pod okriljem TIR konvencije, prevoznik obavi uslugu transporta u najkraćem vremenskom periodu. TIR karnet, kao jedan od glavnih stubova TIR sistema, po osnovu konvencije predstavlja vrstu osiguranja robe u transportu, pa je samim tim i najsigurniji sistem pri obavljanju istog.
        • Redovi vožnje u drumskom saobraćaju
        • Centar za edukaciju u drumskom saobraćaju
        • Uvjerenje o domaćem porijeklu robe
        • Uvjerenje o domaćem nepreferencijalnom porijeklu robe
        • Potvrda da se roba ne proizvodi u Crnoj Gori
        • Ovjera uvozno izvoznih dokumenata
  • Aktivnosti
        • Nagradna igra - Kupujmo naše!
        • Dobro iz Crne Gore
        • Konferencija o ekonomiji
        • Crnogorski parlament preduzeća
        • Saopštenja
        • Poslovni ambijent
        • Obrazovanje
        • Međunarodna saradnja
        • Najave
        • Sajmovi
        • Protokol
        • Projekti
  • NATO tenderi
  • Multimedija
Saopštenja
Home›Saopštenja›Digitalna rješenja za konkurentniji turizam

Digitalna rješenja za konkurentniji turizam

By Novica Bulatovic
May 16, 2025
196
0
Share:

Privredna komora Crne Gore je, u cilju promocije digitalnih rješenja koja mogu unaprijediti poslovanje i konkurentnost crnogorskih kompanija, 16. maja organizovala Digitalni dan.

Na događaju su kompanije Orderize i Digital Fabric  predstavile inovativna digitalna rješenja namijenjena unapređenju konkurentnosti kompanija koje posluju u sektoru turizma i ugostiteljstva.

Sekretarka Odbora za ICT u Privrednoj komori, Nada Rakočević, istakla je u pozdravnom govoru značaj ovakvih inicijativa.

– Digitalni dan je prilika da pokažemo konkretne primjere kako tehnologija može da doprinese razvoju našeg tržišta i da olakša poslovanje crnogorskim firmama, posebno u sektorima koji su ključni za ekonomiju, poput turizma i ugostiteljstva. Kompanije koje će se danas predstaviti razvijaju rješenja u Crnoj Gori, uz podršku Fonda za inovacije, što dodatno potvrđuje kapacitete našeg domaćeg inovacionog ekosistema. Želimo da ovakvim događajima podstaknemo razmjenu znanja, saradnju i brže usvajanje digitalnih alata u svakodnevnom poslovanju – poručila je Rakočević.

Predstavnica kompanije Orderize, Biljana Ratković Ćorlija, govorila je o tome kako Orderize, kao digitalna platforma, može unaprijediti i obogatiti iskustvo gostiju.

Ona je istakla da su se tokom svog rada na raznim analizama i formularima, suočili  sa  brojnim izazovima koji su, zapravo, postali uobičajeni u post-COVID svijetu. Naglasila je da je ugostiteljstvo doživjelo veliki pritisak, gosti su postali sve manje strpljivi, osoblje često radi pod velikim opterećenjem, a sezonske gužve dodatno otežavaju situaciju. Smatra da, u vremenu kada svi koriste pametne uređaje i navikli su na brza, digitalna rješenja, tehnologija u ugostiteljstvu više nije luksuz – već potreba.

– Orderize je savremena digitalna platforma osmišljena da revolucionarizuje ugostiteljsku industriju kroz unapređenje servisnih operacija i poboljšanje iskustva gostiju. Pruža jednostavno i intuitivno rješenje za hotele, restorane i druge ugostiteljske objekte, omogućavajući im da optimizuju svoj radni proces, smanje opterećenje zaposlenih i povećaju efikasnost – istakla je ona.

Kao ključne prednosti Orderize navela je: bržu i efikasniju obradu narudžbina; optimizovan radni tok zaposlenih; besprekornu integraciju sa postojećim sistemima za laku implementaciju i minimalne prekide u radu; unaprijeđeno iskustvo gostiju kroz personalizovane usluge i komunikaciju u realnom vremenu, te  uvid zasnovan na podacima koji pomažu u donošenju boljih poslovnih odluka i povećanju prihoda.

– Sa snažnim fokusom na inovacije i automatizaciju, naša platforma mijenja budućnost ugostiteljstva, čineći servisne operacije pametnijim, efikasnijim i usmjerenim ka gostu.  Naša vizija je jasna i vjerujemo da će sve više ljudi prepoznati vrijednost efikasnog digitalnog sistema koji ne samo da olakšava rad osoblju, već i poboljšava iskustvo svakog gosta. Orderize je stvoren upravo iz tog uvjerenja, da tehnologija može i mora biti saveznik u savremenom ugostiteljstvu – zaključila je Ćorlija.

Vasilj Kolotov, predstavnik kompanije Digital Fabric, je kroz konkretne primjere iz prakse predstavio kako AI asistenti i konsijerž sistemi, te pametna integracija AI u marketing,od analize podataka i segmentacije kupaca do kreiranja sadržaja i optimizacije kampanje, mogu transformisati odnose s gostima, povećati efikasnost i unaprijediti poslovne rezultate.

On je takođe predstavio Hotellence, aplikaciju specijalizovanu za hotele, koja kroz kombinaciju savremenih tehnologija, personalizovanog marketinga i analitičkog pristupa pomaže hotelima da rastu, unapređuju poslovanje i povećaju profitabilnost.

-Naša misija je da nezavisnim hotelima, hotelskim grupama i menadžment kompanijama omogućimo veći broj direktnih rezervacija, bolju kontrolu nad prihodima i efikasnije upravljanje operacijama. Vjerujemo da svaki hotel ima svoj jedinstveni potencijal, a naša uloga je da taj potencijal otključamo strateški, pametno i održivo.

Prema njegovim riječima, Hotellence razvija digitalne marketing kampanje koje ne samo da privlače pažnju, već i angažuju i konvertuju prave goste, kroz pažljivo odabrane kanale komunikacije. Korišćenjem napredne analitike i alata za izvještavanje, hotelima omogućava donošenje poslovnih odluka zasnovanih na realnim podacima, čime se dodatno povećavaju efikasnost i profit.

-Posebna pažnja posvećena je optimizaciji prihoda. Primjenom dinamičnih strategija određivanja cijena i vještačke inteligencije, hotelima pomažemo da maksimizuju popunjenost i ostvare maksimalan profit u pravo vrijeme, za pravog gosta. Naša misija je jednostavna, želimo da digitalizujemo turizam na način koji čuva njegovu autentičnost, a istovremeno ga čini pristupačnijim, pametnijim i otvorenijim – zaključio je Kolotov.

0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • Saopštenja

    Knjiga redova vožnje – međugradski linijski prevoz putnika 2025/26

    April 7, 2025
    By Novica Bulatovic
  • Saopštenja

    TOP Business Montenegro novi koncept snaženja crnogorske poslovne zajednice

    February 16, 2023
    By Novica Bulatovic
  • Saopštenja

    Ukrajinski učenici i nastavnici u posjeti Privrednoj komori

    March 25, 2025
    By Novica Bulatovic
  • Saopštenja

    Održana sjednica Upravnog odbora

    July 29, 2025
    By Novica Bulatovic
  • Saopštenja

    Zasijedao UNICEF-ov Poslovni savjet za prava djeteta i društveno odgovorno poslovanje

    April 5, 2022
    By Novica Bulatovic
  • Saopštenja

    Odluka o visini, načinu i rokovima plaćanja članskog doprinosa za Privrednu komoru Crne Gore za 2024. godinu

    December 29, 2023
    By Novica Bulatovic

Menu

  • Galerija

  • Publikacije

  • Glasnik

Najave

  • 06-23
    Oktobar
    Obrazovanje

    Termini obuke i polaganja ispita za vozače i menadžere

  • 08
    Oktobar
    Projekti

    Završna konferencija INVEST projekta

  • 10
    Oktobar
    Obrazovanje

    Seminar – Dozvoljena državna pomoć: Naknada za obavljanje usluge od opšteg državnog interesa?

  • 13
    Oktobar
    Sajmovi

    Međunarodni sajam privrede KLIK EKSPO u Tirani – PRIJAVA

Privredna komora Crne Gore © 2022
All rights reserved

pkcg logo

Kontakt info

Privredna komora Crne Gore
ul. Novaka Miloševa 29/II
Podgorica 81000
Crna Gora

tel +382 20 23 05 45
fax +382 20 23 04 93
pkcg@pkcg.org
www.komora.me

  • Početna
          • October 7, 2025

            Potrebno hitno djelovanje za pripremu skijališta za zimsku sezonu

          • October 6, 2025

            Zakon o porezu na dobit pravnih lica

          • October 3, 2025

            Saradnja PKCG i Saveza izviđača: Važna podrške privrede projektu „Boranka“

          • October 3, 2025

            Sinergija aktivnosti interne i eksterne revizije

          • September 30, 2025

            Predsjednica Drakić na Strateškom forumu privrednih komora Abu Dhabi – Balkan

          • September 29, 2025

            Analiza odredbi Nacrta zakona o izmjeni i dopuni zakona o ugovorima u drumskom prevozu

          • September 26, 2025

            Počela prva specijalistička obuka za menadžere korporativne bezbjednosti

          • September 25, 2025

            Intervju predsjednice Drakić za eKapiju: Investitori traže jasna “pravila igre”, dosljednu primjenu propisa i otvoren dijalog između države i privrede

          • September 24, 2025

            Moć javnog nastupa – Public speaking

          • September 24, 2025

            Od tradicije do digitalizacije: Kako unaprijediti biznis u online eri

  • O PKCG
  • Udruženja