INTERVET WB- Nedelja profesora
Privredna komora Crne Gore je partner na projektu Evropske unije „Internacionalizacija sistema za stručno osposobljavanje u zemljama zapadnog Balkana – INTERVET WB”, koji ima za cilj unapređenje stručnog obrazovanja u zemljama zapadnog Balkana kroz razvoj učenja kroz rad i sticanje praktičnog obrazovanja učenika u realnom okruženju, kao i obuka nastavnika koji realizuju nastavu u srednjim stručnim školama.
Kroz aktivnosti ovog Projekta 35 učenika iz crnogorskih srednjih stručnih škola bilo je u prilici da pohađa praksu u trajanju od mjesec, odnosno tri mjeseca kod poslodavaca u Italiji, Španiji, Poljskoj i Sloveniji. U isto vrijeme 22 profesora iz Crne Gore imala su priliku da unaprijede svoja znanja kroz različite višednevne aktivnosti realizovane u Francuskoj, Holandiji, Španiji ili na Malti.
U okviru Projekta je u Bolonji, od 09. do 13.05.2023.godine,realizovana je obuka „INTERVET WB- Nedelja profesora“ na kojoj su učestovali nastavnici iz srednjih stručnih škola: Žana Mihaljević, JU Srednja ekonomska škola “Mirko Vešović”, Aleksandra Božović, JU Srednja stručna škola “Spasoje Raspopović” iAleksandar Obradović, JU Srednja elektrotehnička škola “Vaso Aligrudić” i prof. dr Mladen Perazić, direktor Sektora za obrazovanje i kvalitet Privredne komore Crne Gore.
Crnogorski predstavnici na događaju su imali priliku da razmijene iskustva realizacije stručnog obrazovanja sa kolegama iz regiona i iz zemalja EU učesnica u projektu. Na događaju su predstavljeni aktuelne mogućnosti unapređenja internacionalizacije stručnog obrazovanja, prezentirani su potencijali web platforme za mobilnost i razvoj projekata KA1, koju je razvila italijanska organizacija Uniser, a koja omogućava lakše uspostavljanje partnerstava između zemalja koje šalju učenike na mobilnost i zemalja u kojoj se učenje realizuje. Na skupu su razmatrani trendovi razvoja obrazovanja u budućnosti. Takođe su predstavljeni rezultati analize koju je napravio OECD u cilju iniciranja daljih aktivnosti sistemskih promjena u ovoj oblasti. Poseban panel je bio posvećen pitanju kako dizajnirati strategije za uključivanje programa međunarodnih kompetencija u nastavne planove. Takođe je govoreno o mikrokreditima u transnacionalnoj mobilnosti učenja. Mikrokrediti dobijaju sve veći značaj u Evropi zbog svog fokusa na definisanju ishoda učenja i sertifikacije ključnih kompetencija koje su učenici stekli tokom iskustva mobilnosti.
Učesnicima su takođe bile predstavljene dvije studije slučaja: projekat KLIMADEMIJA – KLIMATSKA AKADEMIJA nastavnika, Fondazione Golinelli i projekat TUTOR -Usavršavanje nastavnika u cilju holističke inkluzivnosti u učenju, koju realizuje organizacija AKMI iz Italije. Na sesiji posvećenoj razvijanju kapaciteta za budućnost u saradnji sa trećim zemljama, razgovaralo se o Izgradnji kapaciteta u oblasti stručnog obrazovanja u zemljama izvan Evropske unije sa naglaskom na zemlje Zapadnog Balkana. Centrima profesionalne izvrsnosti je bila posvećena posebna sesija, na kojoj se razgovaralo o razvoju inovacija na osnovu rasta konvergencija među praktičarima u oblasti stručnog obrazovanja. Tokom ove sesije su predstavljena dva projekta; projekat MOZAIK – Ovladavanje vještinama orijentisanim na posao u umjetnosti i zanatima zahvaljujući Inkluzivnim centrima profesionalne izvrsnosti (koordinira SEPR) i projekt GIVE – Upravljanje za inkluzivnu stručnu Izvrsnost (koordinira Cometa Formazione).