Moć riječi – komunikacija s unutrašnjim i spoljašnjim javnostima u okviru biznisa
Privredna komora Crne Gore je 16. novembra organizovala seminar na temu „Moć riječi – Komunikacija s unutrašnjim i spoljašnjim javnostima u okviru biznisa”.
Samostalna savjetnica u Sektoru za obrazovanje i kvalitet Privredne komore Marga Koković u pozdravnom govoru je kazala da je odavno svima poznato da riječi mogu da inspirišu, ali i da mogu imati izuzetno razornu moć, pa ih zato treba pažljivo birati.
– U poslovnom svijetu one često predstavljaju neke od najuticajnijih alata u komunikacionim aktivnostima prema takozvanim unutrašnjim i spoljašnjim javnostima u najrazličitijim radnim okruženjima – istakla je ona.
Na temu je govorio dekan i profesor dr Nenad Vujadinović sa Univerziteta Donja Gorica, predavač na predmetima iz oblasti komunikacija i kreativnih industrija. Dugi niz godina se bavi i praktičnim radom u oblasti marketinških komunikacija i brendiranja, kao kreator komunikacionih strategija i kreativni direktor. Dobitnik je brojnih priznanja na prestižnim internacionalnim advertajzing festivalima za svoj rad u oblasti kreativnih industrija.
– Od izuzetne važnosti je šta se dešava tokom prvih sedam sekundi prvog susreta sa nekom osobom. A tih prvih sedam sekundi su najčešće – rukovanje. U tom vremenu ljudi odlučuju da li će vas slušati ili ne. Prvi utisak je najbitniji. Ako nekoga srećete svakog dana, trebaće mu najmanje četiri mjeseca komunikacije da bi promijenio inicijalno mišljenje o vama – kazao je predavač Vujadinović.
On je istakao važnost riječi u komunikaciji da biste razumijeli sagovornika, ali ističe da one same po sebi “nemaju moć”.
– Više od 70 odsto poruka tokom razgovoru dobijamo iz neverbalne komunikacije. Najvažniji u neverbalnoj komunikaciji su dlanovi i prsti. Bitno je šta radimo sa njima dok pričamo i to ne samo u vrijeme rukovanja – naglasio je on.
Profesor je, između ostalog, dao i dobre savjete za javne nastupe.
– Nije bitno koliko vas osoba sluša, da li 10, 5000 ili milion. Uvijek se obraćam samo jednoj osobi, onoj koju sam primijetio da me gleda sa pažnjom – rekao je Vujadinović.
Tokom seminara, kroz interaktivnu radionicu, ukazano je na praktične metode i tehnike koje se mogu upotrebiti kako bi se ostvarili ključni ciljevi uspješne komunikacije prema različitim stejkholderima i kako bi se, na taj način, snažno uticalo na sveukupno poboljšanje poslovanja.
Naredni seminar koji organizuje Privredna komora Crne Gore biće 23. novembra, s početkom u 10 sati, na temu „Savremeni trendovi upravljanja investicionim poduhvatima na bazi principa održivog razvoja i zelene gradnje“. Predavač će biti doc. dr Dragan Žarković.