Digitalizacija i unapređenje poslovnog ambijenta u fokusu tokom 2024. godine

Skupština Privredne komore Crne Gore, na sjednici održanoj 12. decembra, donijela je Program rada ove asocijacije za 2024. godinu, Odluku o visini, načinu i rokovima plaćanja članskog doprinosa, Odluku o Finansijskom planu, Odluku o izboru članova Nadzornog odbora, te izmjene Odluke o izboru članova Upravnog odbora.
Donijeta su Arbitražna pravila pred Arbitražnim sudom pri Privrednoj komori Crne Gore kao i Pravila o posredovanju u privrednim sporovima pred Arbitražnim sudom pri Privrednoj komori Crne Gore.
Sjednicu je vodio predsjednik Skupštine PKCG Stevan Karadaglić a u radu su, pored članova, učestvovali predsjednica Komore dr Nina Drakić, potpredsjednici Pavle D. Radovanović i Dragan Kujović, generalni sekretar Mitar Bajčeta, kao i predsjednik Arbitražnog suda pri Komori Vesko Božović.
Komora će tokom naredne godine, između ostalog, raditi na unapređenju poslovnog ambijenta i ekonomskih odnosa sa inostranstvom, podsticanju konkurentnosti i promociji privrede i domaćih proizvoda, izradi strategija, istraživanja i analiza, doprinositi evropskom integracionom procesu i učešću privrednih društava u NATO nabavkama. Nastaviće realizaciju međunarodnih projekata, dodatno afirmisati cjeloživotno i dualno obrazovanje – sa posebnim fokusom na edukativne aktivnosti, kao i vansudsko rješavanje privrednih i potrošačkih sporova.
Aktivnosti tokom 2024. godine biće usmjerene i ka nastavku digitalne transformacije Privredne komore i realizaciji projekta e-Komora koji će, između ostalog, omogućiti veću pristupačnost i dostupnost, te unapređenje usluga ove asocijacije. Ovaj projekat će ponuditi kompanijama mogućnost da, kroz pojedinačne elektronske boksove za prijem i otpremu dokumenata kao i virtualne radne prostore, međusobnu komunikaciju učine jednostavnijom i efikasnijom. Projekat previđa stvaranje pretpostavki za komunikaciju sa bazama podataka državnih institucija, čime će se omogućiti elektronsko izdavanje izvoda, potvrda i slično, što će uticati na uštedu vremena i sredstava privrednika. U konačnom, projekat će omogućiti dostupnost informacija i tokove podataka u poslovnom procesu za potrebe članova.
Tokom sjednice je još jednom istaknut značaj rješavanja privrednih sporova pred Arbitražnim sudom pri Komori, te ukazano na benefite tog procesa, kao što su jednostepenost, ekonomičnost, efikasnost i izvršnost odluke. Privrednici su pozvani da u ugovore koje sklapaju uvrste arbitražnu klauzulu i nadležnost Arbitražnog suda pri Komori za rješavanje eventualnih sporova.