Nastavak kampanje ”Snaga je u nama” – POZIV ZA DOSTAVLJANJE IDEJE-KONCEPTA KOMUNIKACIONE STRATEGIJE
U nastavku kampanje ”Snaga je u nama” (više o kampanji na www.snagajeunama.me i društvenim mrežama), Privredna komora Crne Gore (u daljem tekstu: PKCG) poziva privredna društva koja se bave konsaltingom iz oblasti marketinga i odnosa sa javnošću da dostave ideju-koncept komunikacione strategije: ”Jačanje prepoznatljivosti uloge privrednog sektora i privrednika u društveno ekonomskom razvoju Crne Gore”.
- Kontekst projektnog zadatka
Privredna komora Crne Gore, osnovana je 1928. sa ciljem da zastupa interese privrednika i privrede, podstiče ekonomski razvoj kroz otvoreno tržište, slobodu preduzetništva i konkurenciju, promoviše privredne potencijale i internacionalizaciju poslovanja, nalazi da je neophodno povećati stepen razumijevanja, svih činilaca u društvu prema potrebama i značaju domaće privrede i privrednika.
Privredna komora Crne Gore interese privrede i privrednika zastupa kroz:
- kontinuirane aktivnosti na unapređivanju zakonskog okvira, kroz saradnju sa izvršnom i zakonodavnom vlasti, a u cilju poboljšanja poslovnog ambijenta;
- afirmaciju i podsticanje diverzifikacije privrede;
- afirmaciju i primjenu pozitivnih privrednih praksi i korporativnog upravljanja;
- predstavljanje i promociju privrede u zemlji i inostranstvu;
- afirmaciju, zastupanje i zaštitu članova, u skladu sa etičkim kodeksom i dobrim poslovnim običajima;
- podršku u usvajanju novih poslovnih znanja i vještina.
- Opis projektnog zadatka
PKCG nalazi da je potrebno povećati stepen razumijevanja svih činilaca u društvu prema potrebama i značaju domaće privrede i privrednika, kako bi postojeći privredni subjekti imali prepoznatljivu ulogu i u takvom ambijentu ostvarivali bolje rezultate, a potencijalni preduzetnici bili motivisaniji i ohrabreniji za realizaciju svojih ideja. Svjesni činjenice da je osnaživanje privrede i privrednika dugoročan proces, koji se sastoji i u jačanju realnog identiteta i u poboljšanju imidža koji privredna društva i privrednici, usljed brojnih izazova, imaju u društvu, projekat “Snaga je u nama” imaće svoj kontinuitet.
U tom pravcu, a u cilju realizacije i nastavka projekta, PKCG upućuje javni poziv privrednim subjektima za slanje osnovne ideje – koncepta komunikacione strategije pod nazivom: ”Jačanje prepoznatljivosti uloge privrednog sektora i privrednika u društveno ekonomskom razvoju Crne Gore”.
PKCG će evaluirati pristigle materijale, odabrati najbolje ideje-koncepte i pozvati njihove nosioce da ih razrade.
Nakon okončanja perioda određenog za razradu selektovanih ideja-koncepata, privredni subjekti će biti pozvani da predstave razrađene ideje-koncepte komunikacione strategije pod nazivom: ”Jačanje prepoznatljivosti uloge privrednog sektora i privrednika u društveno ekonomskom razvoju Crne Gore”, pred žirijem koji će formirati PKCG.
Nakon odabira najbolje razrađene ideje-koncepta uslijediće realizacija odabrane komunikacione strategije, uz podršku stručnog tima PKCG.
Prva faza projektnog zadatka
Prva faza obuhvata javni poziv za dostavljanje osnovne ideje-koncepta komunikacione strategije, pod nazivom: ”Jačanje prepoznatljivosti uloge privrednog sektora i privrednika u društveno ekonomskom razvoju Crne Gore”.
Ideja – koncept treba biti napisan u slobodnoj formi na max. tri stranice (formata A4, font 12) u skladu sa ciljevima koji se nalaze u projektnom zadatku.
Ideju – koncept treba poslati najkasnije do 24. maja 2023. godine, a ista treba da sadrži:
- Opis ideje – koncepta, kao i obrazloženje kako bi ideja – koncept mogla doprinijeti jačanju prepoznatljivosti uloge privrednog sektora i privrednika;
- Načine, alate i kanale komunikacije, kojim bi komunikaciona strategija mogla ispuniti postavljeni zadatak sa eventualnim projekcijama uspješnosti ideje-koncepta, kroz odabrane parametre;
- Osnovne podatke o nosiocu ideje / relevantne reference.
Druga faza projektnog zadatka
Nakon odabira najboljih ideja-koncepata, njihovi nosioci će biti pozvani, najkasnije do 01. juna, 2023. godine, da razrade ideje i dostave ih najkasnije do 15. juna, 2023. godine, koje će, u narednom koraku, biti predstavljene žiriju formiranom od strane PKCG.
Razrada ideje treba da sadrži prikaz komunikacione strategije i akcionog plana, u mjeri i na način, kojim nosilac ideje – koncepta, smatra da će ciljevi biti ostvareni:
- na osnovu sopstvenih iskustava, teorijskih i praktičnih znanja, odnosno, kreativnih uvjerenja;
- na osnovu istraživanja;
- na osnovu utvrđene dobre komunikacijske prakse.
Nosioci odabranih ideja-koncepata, u ovoj fazi, moći će da prilože i sve dodatne formate, za koje smatraju da će kvalitetnije i jasnije predstaviti ideju-koncept.
Pored toga, puna aplikacija treba da sadrži i finansijsku ponudu, koja obuhvata iznose, za sve elemente i faze njene realizacije.
Na kraju selekcionog procesa, nosilac odabrane komunikacione strategije će, uz podršku stručnog tima PKCG, početi sa realizacijom komunikacione strategije ”Jačanje prepoznatljivosti uloge privrednog sektora i privrednika, u društveno-ekonomskom razvoju Crne Gore”, najkasnije 30. juna, 2023. godine.
- Ciljevi
Cilj projektnog zadatka je izrada i implementacija komunikacione strategije ”Jačanje prepoznatljivosti uloge privrednog sektora i privrednika u društveno ekonomskom razvoju Crne Gore”, za potrebe nastavka projekta “Snaga je u nama”.
Ciljevi nastvaka projekta:
- Doprinijeti boljem razumijevanju značaja crnogorske privrede u ukupnom društveno ekonomskom razvoju, te ukazati na njene potencijale;
- Objasniti na koji način sve društvene oblasti zavise od privrednog razvoja;
- Podići nivo interesovanja za zapošljavanjem u privrednom sektoru;
- Dodatno podizati svijest o značaju kupovine domaćih proizvoda;
- Uticati na bolje pozicioniranje domaćih proizvoda na tržištu;
- Podići nivo motivisanosti mladih i žena za otpočinjanje biznisa;
- Isticati značaj predvidivosti poslovnog ambijenta za investiranje;
- Promovisati poreske olakšice sa naglaskom na one koje podstiču razvoj inovacija i njihovu primjenu u praksi;
- Objasniti ESG (environment, social, governance) pristup poslovanja kao novu razvojnu šansu;
- Objasniti značaj, ulogu i mjesto Privredne komore u sistemu ekonomskih institucija.
- Propozicije ocjenjivanja
Pristigle ideje-koncepte u prvoj fazi, članovi žirija, formiranog od strane PKCG, pojedinačno, vrednovaće po unaprijed utvrđenim kriterijumima za:
- Kreativnost i originalnost ideje-koncepta;
- Način realizacije ideje;
- Reference nosioca ideje.
Najbolje odabrane ideje-koncepte, u drugoj fazi, članovi žirija, formiranog od strane PKCG, pojedinačno, vrednovaće po unaprijed utvrđenim kriterijumima za:
- Prezentaciju ideje-koncepta;
- Razrađenost ideje-koncepta;
- Obrazloženje finansijskog dijela.
- Zaštita intelektualne svojine
Privredna komora Crne Gore se obavezuje da će ideje-koncepte koristiti samo u svrhu ovog projektnog zadatka, te da će iste ostati u vlasništvu njihovih nosilaca. Samo odabrana ideja nakon potpisivanja ugovora postaće vlasništvo PKCG.
U slučaju da se ukaže potreba za korišćenje neke od predloženih ideja u druge svrhe, nosilac ideje će biti pozvan za davanje saglasnosti po dogovorenim uslovima.
- Rok za dostavljanje ideje – koncepta
Rok za dostavljanje ideje-koncepta je srijeda 24. maja do 14h na e-mail mraskovic@pkcg.org
- Period realizacije komunikacione strategije
Kampanja će biti realizovana u periodu od potpisivanja Ugovora (najkasnije 30. jun) do 31. decembra 2023. godine.
- Budžet
Ukupan predviđeni budžet za realizaciju odabrane komunikacione strategije je 220.000 eura sa uključenim PDV-om.
Kontakt osoba:
Maja Rašković
Sektor za marketing
E-mail: mraskovic@pkcg.org