Digitalizacija kao ključni faktor za unapređenje poslovanja u turizmu

Biznis start centar Bar organizovao je 9. jula u Privrednoj komori Crne Gore događaj u okviru projekta NEW ICONS (New Icon Women in South Adriatic Tourism), na temu: „Digitalizacija u turizmu“.
Projekat realizuju Nacionalna zanatska federacija i Udruženje malih i srednjih preduzeća pokrajine Bari, u saradnji sa tri partnera: Molisse ka 2000 iz Italije, NUCLEUS iz Albanije i Biznis start centar Bar (BSC) iz Crne Gore, a podržan je od strane INTERREG IPA JUŽNI JADRAN 2021-2027.
Događaj je okupio preduzetnice i predstavnike preduzeća iz Crne Gore, Italije i Albanije, koji su aktivni u oblasti turizma, a cilj je bio povezivanje učesnika i razmjena znanja o najinovativnijim digitalnim rješenjima koja se primjenjuju u turističkom sektoru.
Ana Filipović, sekretarka Koordinacionog odbora za žensko preduzetništvo u Privrednoj komori istakla je u uvodnom obraćanju da ova krovna institucija crnogorske privrede snažno podržava značaj i doprinos ženskog preduzetništva ekonomiji.
– Naše okupljanje danas je dokaz zajedničke posvećenosti koju svi imamo prema unapređenju održivog i inovativnog poslovnog okruženja. Izazovi i prilike sa kojima se žene preduzetnice suočavaju su jedinstveni i zahtijevaju naše kolektivne napore da bismo ih efikasno riješili – kazala je ona, naglasivši da veliki odziv na današnjem skupu ukazuje na rastuće interesovanje i podršku ženskog preduzetništva ne samo u Crnoj Gori, već i cijelom Regionu.
Ciljeve i rezultate projekta NEW ICON, predstavila je njegova koordinatorka za Crnu Goru, Ivana Tomašević, Biznis start centar Bar. Ona je takođe govorila o aktivnostima i analizama koje će biti sprovedene, kao i motivaciji učesnika da se uključe u projekat.
– Naš glavni cilj je poboljšanje uslova za žene preduzetnice u turizmu tokom dvanaest mjeseci trajanja projekta, koji je počeo u februaru 2024. Glavni ishod projekta biće uspostavljanje prekogranične mreže koja će omogućiti razmjenu iskustava i znanja o održivom turizmu, ekologiji i digitalizaciji – istakla je ona.
O istraživačkim zahtjevima i digitalizaciji u turizmu govorili su partneri iz Albanije i Italije, sa fokusom na procjenu znanja učesnika o ovoj oblasti i trendovima u poslovanju.
Jasna Pejović, Flourish predstavila je digitalnu transformaciju poslovanja s osvrtom na turističke biznise. Ona je govorila o znanjima i vještinama, te digitalnim alatima neophodnim za poslovanje.
Nove trendove u digitalizaciji u turizmu, kao i aktivnosti koje doprinose jačanju partnerskih i poslovnih veza kompanija u Regionu, prezentovali su Anđela Đokić i Jovan Radnić, digitalna agencija D3IT.
Prof. dr. Darko Lacmanović govorio je o konceptu pametnog turizma i inovacijama u upravljanju turističkim destinacijama. Takođe je predstavio pilot projekat implementiran u Crnoj Gori, koji koristi digitalne alate i gejmifikaciju za promociju destinacija.
Skup je bio prilika da preduzeća iz digitalnog sektora prenesu su svoje vještine i znanja preduzetnicama kako bi unaprijedile svoje poslovne aktivnosti na digitalnom nivou.
Ovaj događaj je takođe omogućio uspostavljanje novih partnerstava i poslovnih veza između preduzeća iz regiona Južnog Jadrana, čime je dodatno osnažena regionalna saradnja i promovisana inovativnost u turističkom sektoru.