Privredna komora Crne Gore

Main Menu

  • Privredna komora
        • O KomoriPrivredna komora je samostalna, poslovna, stručna i interesna ogranizacija nezavisna u svom radu.
          • Istorijat
          • Predsjednici PKCG
          • Zakon o PKCG
          • Statut PKCG
          • Politika kvaliteta
        • Nagrada Privredne komore
        • Organizacija
          • Skupština
          • Upravni odbor
          • Nadzorni odbor
          • Predsjednica
          • Potpredsjednici
          • Generalni sekretar
        • Stručna služba
        • Kontakt
        • Sudovi pri Komori
          • Arbitražni sud
          • Sud časti
          • Odbor za vansudsko rješavanje potrošačkih sporova
          • Kodeks poslovne etike
        • Koordinacioni odbori
          • Koordinacioni odbor za žensko preduzetništvo
          • Koordinacioni odbor za zdravstveni turizam
          • Koordinacioni odbor za kvalitet
          • Koordinacioni odbor za tranzitni saobraćaj
          • Koordinacioni odbor za evropske fondove i projekte
          • Koordinacioni odbor za digitalnu transformaciju
          • Koordinacioni odbor farmaceutske i medicinske privrede
          • Koordinacioni odbor za energetsku efikasnost i zaštitu životne sredine
  • O Crnoj Gori
        • Profil zemlje
        • Ekonomski pokazatelji
        • Investiranje u Crnu Goru
        • Podrška investitorima
        • Zakonodavstvo
        • Poslovno okruženje
        • Poljoprivreda
        • Turizam
        • Energetika
        • Rudarstvo
        • Industrija
        • Građevinarstvo
        • Trgovina
        • Spoljnotrgovinska razmjena
        • Šumarstvo
        • E infrastruktura
        • Saobraćaj
        • Finansijske usluge
  • Udruženja
        • Bankarstvo
        • Drvna industrija
        • Energetika i rudarstvo
        • Građevina
        • ICT
        • Komunalna privreda
        • Mala i srednja preduzeća
        • Metalurgija
        • Poljoprivreda
        • Saobraćaj
        • Špedicija
        • Trgovina
        • Turizam
        • Grupacije
          • Grupacija industrijskih proizvođača pekarskih proizvoda
          • Grupacija distributera nafte i naftnih derivata
          • Grupacija priređivača igara na sreću
  • Usluge
        • ATAATA karnet je jednostavan međunarodni carinski dokument koji omogućava privremeni uvoz najvažnijim grupama roba kojima se trguje u svijetu. ATA karnetom roba cirkuliše neocarinjena za period od jedne godine u slučaju kada je na carinskom području zemlje koja je prihvatila Konvenciju o privremenom uvozu i to bez popunjavanja nacionalnih carinskih isprava, plaćanja carine ili polaganja depozita, što inače slijedi u redovnom postupku za privremeni izvoz, odnosno uvoz. U svijetu, ATA karnet je sinonim pasoša za robu.
        • TIRTIR karnet je međunarodni tranzitni dokument koji omogućava da bez dodatne procedure u carinskom području, a pod okriljem TIR konvencije, prevoznik obavi uslugu transporta u najkraćem vremenskom periodu. TIR karnet, kao jedan od glavnih stubova TIR sistema, po osnovu konvencije predstavlja vrstu osiguranja robe u transportu, pa je samim tim i najsigurniji sistem pri obavljanju istog.
        • Redovi vožnje u drumskom saobraćaju
        • Centar za edukaciju u drumskom saobraćaju
        • Uvjerenje o domaćem porijeklu robe
        • Uvjerenje o domaćem nepreferencijalnom porijeklu robe
        • Potvrda da se roba ne proizvodi u Crnoj Gori
        • Ovjera uvozno izvoznih dokumenata
  • Aktivnosti
        • Nagradna igra - Kupujmo naše!
        • Dobro iz Crne Gore
        • Konferencija o ekonomiji
        • Crnogorski parlament preduzeća
        • Saopštenja
        • Poslovni ambijent
        • Obrazovanje
        • Međunarodna saradnja
        • Najave
        • Sajmovi
        • Protokol
        • Projekti
  • NATO tenderi
  • Multimedija

logo

  • Privredna komora
        • O KomoriPrivredna komora je samostalna, poslovna, stručna i interesna ogranizacija nezavisna u svom radu.
          • Istorijat
          • Predsjednici PKCG
          • Zakon o PKCG
          • Statut PKCG
          • Politika kvaliteta
        • Nagrada Privredne komore
        • Organizacija
          • Skupština
          • Upravni odbor
          • Nadzorni odbor
          • Predsjednica
          • Potpredsjednici
          • Generalni sekretar
        • Stručna služba
        • Kontakt
        • Sudovi pri Komori
          • Arbitražni sud
          • Sud časti
          • Odbor za vansudsko rješavanje potrošačkih sporova
          • Kodeks poslovne etike
        • Koordinacioni odbori
          • Koordinacioni odbor za žensko preduzetništvo
          • Koordinacioni odbor za zdravstveni turizam
          • Koordinacioni odbor za kvalitet
          • Koordinacioni odbor za tranzitni saobraćaj
          • Koordinacioni odbor za evropske fondove i projekte
          • Koordinacioni odbor za digitalnu transformaciju
          • Koordinacioni odbor farmaceutske i medicinske privrede
          • Koordinacioni odbor za energetsku efikasnost i zaštitu životne sredine
  • O Crnoj Gori
        • Profil zemlje
        • Ekonomski pokazatelji
        • Investiranje u Crnu Goru
        • Podrška investitorima
        • Zakonodavstvo
        • Poslovno okruženje
        • Poljoprivreda
        • Turizam
        • Energetika
        • Rudarstvo
        • Industrija
        • Građevinarstvo
        • Trgovina
        • Spoljnotrgovinska razmjena
        • Šumarstvo
        • E infrastruktura
        • Saobraćaj
        • Finansijske usluge
  • Udruženja
        • Bankarstvo
        • Drvna industrija
        • Energetika i rudarstvo
        • Građevina
        • ICT
        • Komunalna privreda
        • Mala i srednja preduzeća
        • Metalurgija
        • Poljoprivreda
        • Saobraćaj
        • Špedicija
        • Trgovina
        • Turizam
        • Grupacije
          • Grupacija industrijskih proizvođača pekarskih proizvoda
          • Grupacija distributera nafte i naftnih derivata
          • Grupacija priređivača igara na sreću
  • Usluge
        • ATAATA karnet je jednostavan međunarodni carinski dokument koji omogućava privremeni uvoz najvažnijim grupama roba kojima se trguje u svijetu. ATA karnetom roba cirkuliše neocarinjena za period od jedne godine u slučaju kada je na carinskom području zemlje koja je prihvatila Konvenciju o privremenom uvozu i to bez popunjavanja nacionalnih carinskih isprava, plaćanja carine ili polaganja depozita, što inače slijedi u redovnom postupku za privremeni izvoz, odnosno uvoz. U svijetu, ATA karnet je sinonim pasoša za robu.
        • TIRTIR karnet je međunarodni tranzitni dokument koji omogućava da bez dodatne procedure u carinskom području, a pod okriljem TIR konvencije, prevoznik obavi uslugu transporta u najkraćem vremenskom periodu. TIR karnet, kao jedan od glavnih stubova TIR sistema, po osnovu konvencije predstavlja vrstu osiguranja robe u transportu, pa je samim tim i najsigurniji sistem pri obavljanju istog.
        • Redovi vožnje u drumskom saobraćaju
        • Centar za edukaciju u drumskom saobraćaju
        • Uvjerenje o domaćem porijeklu robe
        • Uvjerenje o domaćem nepreferencijalnom porijeklu robe
        • Potvrda da se roba ne proizvodi u Crnoj Gori
        • Ovjera uvozno izvoznih dokumenata
  • Aktivnosti
        • Nagradna igra - Kupujmo naše!
        • Dobro iz Crne Gore
        • Konferencija o ekonomiji
        • Crnogorski parlament preduzeća
        • Saopštenja
        • Poslovni ambijent
        • Obrazovanje
        • Međunarodna saradnja
        • Najave
        • Sajmovi
        • Protokol
        • Projekti
  • NATO tenderi
  • Multimedija
Obrazovanje
Home›Obrazovanje›Medijska i digitalna pismenost kao izazov u kontekstu biznisa i svakodnevnog života

Medijska i digitalna pismenost kao izazov u kontekstu biznisa i svakodnevnog života

By Novica Bulatovic
October 18, 2023
298
0
Share:

Privredna komora Crne Gore je 18. oktobra  organizovala seminar„Medijska i digitalna pismenost kao izazov u kontekstu biznisa i svakodnevnog života“.

U pozdravnoj riječi, predstavnica Sektora za obrazovanje i kvalitet PKCG Marga Koković kazala je da  izazov više ne predstavlja samo pristupanje informacijama, već njihova organizacija; odnosno da se postavlja pitanje kako te informacije upotrijebiti na najbolji način.

Prema njenim riječima, konstantan rad na vlastitom digitalnom i medijskom obrazovanju svakome od nas, između ostalog, omogućava jasniji pogled na granicu između stvarnog svijeta i onog koji su proizveli mediji.

Predavač je bio prof. dr Nenad Vujadinović sa Univerziteta Donja Gorica na predmetima iz oblasti komunikacija, rodnih studija i kreativnih industrija. Dugi niz godina, bavi se i praktičnim radom u oblasti marketinških komunikacija i brendiranja kao kreator komunikacionih strategija i kreativni direktor. Uradio je veći broj lokalnih i internacionalnih kampanja za više različitih klijenata, sarađujući s nekoliko reklamnih kompanija u regionu, ali i kao samostalni ekspert u ovoj oblasti. Autor je i niza knjiga, naučnih tekstova, pozorišnih komada i scenarija, i višestruko je nagrađivan za svoj kreativni rad u oblasti umjetnosti. Dobitnik je nagrade Open Ad Golden Drum za TV reklamu na festivalu „Zlatni bubanj“ u Portorožu 2006, a za svoj rad u oblasti kreativnih industrija dobio je priznanja i na prestižnim internacionalnim advertajzing festivalima u Moskvi (MIAF 2006) i Njujorku (New York Festivals 2007).

Vujadinović je istakao da je jedno od osnovnih pravila kreativnosti i kritičkog razmišljanja da rušite sve i sve dovodite u pitanje pa gradite ponovo.

– U kreativnosti je najvažnija stvar izaći izvan okvira. Nemojte zarobiti sebe već oslobodite svoj um, jer  su najveće prepreke uvijek u našim glavama i to je najveći problem i za medijsku pismenost – kazao je on.

Prema njegovim riječima, zasićenost porukama predstavlja još jedan veliki problem našeg vremena, jer količina informacija dostupnih svakom od nas neprestano raste.

– Najveću količinu informacija proizvedu obični ljudi i to slanjem e-mailova i ažuriranjem svojih naloga na socijalnim mrežama, web stranicama i blogovima. Izazov ne predstavlja pristup informacijama već zamor informacijama i pitanje kako ih možemo upotrebiti – rekao je Vujadinović.

Ističe da danas sve manje imamo vremena da budemo sami sa sobom, a  dokolica je važna jer se iz nje rađa kreativnost, kada naš um ne prima informacije.

Kako je naveo, istraživanja su pokazala da, na godišnjem nivou, izloženost prosječne osobe medijima konstantno raste. Istraživači su zaključili da se to događa kao posljedica takozvanog multitaskinga.

– Na primjer, ukoliko u vremenskom intervalu od pet minuta istovremeno kucamo SMS poruku ili poruku na nekoj od društvenih mreža, gledamo video na Youtube-u i slušamo muziku na radiju, vrijeme izloženosti medijima se pretvara u 3×5, dakle, u 15 minuta. Iz ovoga zaključujemo da vrijeme izloženosti medijima nije ograničeno na 24 sata dnevno – istakao je Vujadinović.

On je takođe kazao da je preuzimanje kontrole jako važno za medijsku pismenost.

– Mi djecu treba da naučimo medijskoj pismenosti i tako utičemo na sadržaje koje gledaju. A jedini način za to je da gledamo te sadržaje zajedno sa njima i razvijamo njihove navike. Moramo djeci davati nešto što je najvrednije a to je naše vrijeme – poručio je Vujadinović.

0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • Obrazovanje

    Kontroling kao prethodnica djelovanja interne kontrole i interne revizije

    July 3, 2024
    By Novica Bulatovic
  • Obrazovanje

    Javne nabavke – seminar

    April 10, 2024
    By Novica Bulatovic
  • Obrazovanje

    Obračun zarada i drugih liičnih primanja

    April 20, 2022
    By Novica Bulatovic
  • Obrazovanje

    Kreiranje marketing budžeta: Strategije i taktike za optimalnu alokaciju sredstava

    October 16, 2024
    By Novica Bulatovic
  • Obrazovanje

    Poziv za prijavu na Listu eksperata Agencije za kontrolu i obezbjeđenje kvaliteta visokog obrazovanja – AKOKVO

    November 7, 2023
    By Novica Bulatovic
  • Obrazovanje

    Izazovi primjene Zakona o radu

    April 14, 2022
    By Novica Bulatovic

Menu

  • Galerija

  • Publikacije

  • Glasnik

Najave

  • 16
    Maj
    Obrazovanje

    Trening: „Consumer Law Ready“ – Spremni za potrošačka prava

  • 16
    Maj
    Saopštenja

    Digitalni dan – inovativna digitalna rješenja u sektoru turizma i ugostiteljstva

  • 22-20
    Apr-Maj
    Obrazovanje

    Termini obuke i polaganja ispita za vozače i menadžere

  • 30
    Jun
    Saopštenja

    EAPA 2025 – Takmičenje za najbolju ideju u oblasti promocije preduzetništva

Privredna komora Crne Gore © 2022
All rights reserved

pkcg logo

Kontakt info

Privredna komora Crne Gore
ul. Novaka Miloševa 29/II
Podgorica 81000
Crna Gora

tel +382 20 23 05 45
fax +382 20 23 04 93
pkcg@pkcg.org
www.komora.me

  • Početna
          • May 14, 2025

            Kako izbjeći greške koje skupo koštaju: Usklađenost s pravom konkurencije u praksi

          • May 13, 2025

            Održan drugi LiRRIE sastanak u okviru AZA4ICE projekta

          • May 13, 2025

            Potreban efektivniji sistem obrazovanja

          • May 12, 2025

            Institucionalna efikasnost, reforma obrazovanja, pristup finansijama i fiskalna rasterećenja ključni za povoljniji poslovni ambijent

          • May 12, 2025

            Predstavljen Nacrt Strategije razvoja ženskog preduzetništva za period 2025-2028. godine

          • May 9, 2025

            Predstavljeni programi podrške privredi

          • May 9, 2025

            Raičević ugostio članove Odbora udruženja komunalne privrede

          • May 7, 2025

            Sistem menadžementa kvalitetom i Aneks SL

          • May 7, 2025

            Kompanije iz Azerbejdžana žele da investiraju u projekte u Crnoj Gori

          • May 6, 2025

            Poznati dobitnici u prvom kolu nagradne igre “Kupujmo naše”

  • O PKCG
  • Udruženja