Design Thinking
Privredna komora Crne Gore je u saradnji sa Atria Group SEE, 28. februara organizovala seminar „Design Thinking“.
Predstavnica Sektora za obrazovanje i kvalitet u PKCG, Ksenija Đukanović istakla je u uvodnom izlaganju da je Design Thinking metodologija koja timove i pojedince vodi kroz proces kreiranja idealnog modela proizvoda.
– Ova metodologija je danas izuzetno popularna i široko primijenjena u najvećim svjetskim kompanijama – kazala je ona.
Predavač je bio Dušan Basalo, senior partner u Atria Grupi i osnivač i CEO kompanije Talks and Folks. Predstavnik je Design Thinking metodologije, inovativnog pristupa koji primjenjuje u svim aspektima svog života i karijere. Sa više od 18 godina iskustva kao trener i kouč, sertifikovao se u raznovrsnim metodologijama koje primjenjuje u svom radu. Među njima su Persona Global metodologija (San Francisco), psihometrijski alati SHL (London), veštine koučinga (Erickson College Vancouver) i NLP trening (IN-NLP Hamburg). Tokom dvadeset godina iskustva u različitim kompanijama, kao preduzetnik, konsultant i trener, usmjerio je fokus ka stvaranju pozitivnih promjena kod pojedinaca i organizacija, koristeći principe konceptualnog i kreativnog razmišljanja.
Basalo je tokom seminara prezentovao relevantne i ilustrativne primjere iz različitih industrija koji mijenjaju pogled na ono kako se radilo do sada, kao i alate koji mogu pomoći u kreiranju sjajnih ideja koje se u budućnosti mogu proširiti i van okvira kompanije.
Kroz interaktivne vježbe i diskusiju, učesnici su imali priliku da savladaju tehnike koje će dalje moći primjenjivati kao lideri, konsultanti, eksperti, preduzetnici, treneri, a koje će im istovremeno pomoćo da odgovore potrebama biznisa i kompanijske strategije.
Basalo je istakao da Design thinking predstavlja pristup inovacijama koji naglašava empatiju, kreativnost i iterativni proces kako bi se efikasno rješavali kompleksni problemi, te da spaja ono što je potrebno sa ljudske tačke gledišta sa onim što je tehnološki izvodljivo i ekonomski održivo.
– Design thinking je skup mentalnih modela, metoda i tehnika koji vam omogućavaju da kreirate inovativna rešenja za prevazilaženje problema kod klijenata / korisnika – kazao je on.
Prema njegovim riječima, Design thinking može pomoći u: definisanju biznis šanse (razmišljanje o tome šta se može stvoriti); učenju (istraživanje onoga što je potrebno znati kako bi se stvorilo nešto novo); ideaciji (generisanje novih ideja); prototipu (materijalizacija ideje u obliku prototipa); testiranju (brzo saznavanje da li je ideja dobra), te refleksiji (analiza naučenog i njegova primjena).
Privrednicima je poručio da usvajanjem ovog pristupa mogu unaprijediti svoje poslovanje, identifikovati potrebe kupaca i stvarati inovativna rješenja.
– Ovo vam takođe pruža priliku za razvoj ličnih sposobnosti poput analitičkog razmišljanja, timskog rada i adaptabilnosti, što može značajno doprinijeti profesionalnom uspjehu – zaključio je Basalo.